e-Pedagogium 2008, 8(1):5-18

Java Applets and Teaching as a New Phenomenon

Milan Bernát, Renáta Bernátová
Faculty of Natural Sciences and Humanities, Prešov University, 17. novembra 1, 080 01 Prešov, Slovakia, E-mail: bernatr@unipo.sk

Klíčová slova: teaching electrotechnical subjects, applets

The paper reports the aspects related to Java applets creation and their application in teaching technical subjects. The author of the paper also presents the Java applets he himself created and applied in the teaching process. At the same time he emphasises the irreplaceability of didactic and professional mastership of a teacher in the teaching process using Java applet programmes.

Zveřejněno: 1. únor 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bernát, M., & Bernátová, R. (2008). Java Applets and Teaching as a New Phenomenon. e-Pedagogium8(1), 5-18
Stáhnout citaci

Reference

  1. BERNÁT, M.: Dynamics of space charges in highly non-homogheneous DC and AC fields, Ph.D. thesis, FEI TU Košice 2000 (in Slovak).
  2. BERNAT, M.: Visualization of some electro-physical processes through computer for didactic purposes and its application in teaching electrotechnical subjects. Ph.D. thesis, PdF UKF Nitra 2005 (in Slovak).
  3. MELEZINEK, A.: Ingenieurpädagogik: Praxis der Vermit-tlung technische Wissens techn. Wissens. Wien, New York, Springer, 1986. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.