e-Pedagogium 2007, 7(1):49-53
A textbook in the process of education
- Mgr. Anna Šlégrová, Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Tel.: 585 635 705, e-mail: a.slegrova@centrum.cz
Příspěvek se zaměřuje na postavení učebnice v edukačním procesu. Zabývá se učebnicí jako edukačním médiem a zdůrazňuje především její funkce a složky. Závěrečná část je věnována dnešní práci s učebnicí.
Klíčová slova: učebnice, funkce učebnice, struktura učebnice, práce s textem
The paper is focused on textbooks and their position in the process of education. The function and structure of textbooks is emphasized. The final part presents several methods for working with a text.
Keywords: textbook, functions of the textbook, structure of the textbook, working with a text
Zveřejněno: 1. únor 2007 Zobrazit citaci
Reference
- Encyclopaedia of Educational Research. The Macmillan Company, 1969.
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002.
- PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
- PRŮCHA, J. Učení z textu a didaktická informace. Praha: Academia, 1987.
- SOLFRONK, J. Organizační formy vyučování. Praha, 1991.
- ZUJEV, D. D. Ako tvoriť učebnice. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelství, 1986.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.