e-Pedagogium 2006, 6(4):49-59

Záujem študentov o biológiu s použitím informačných a komunikačných technológií

Milan Kubiatko
PaedDr. Milan Kubiatko, Prírodovedecká fakulta UK, Katedra didaktiky prírodných vied, psychológie a pedagogiky, Mlynská dolina CH - 2, 842 15 Bratislava 4, Slovensko

V súčasnej dobe sa informačné a komunikačné technológie dostávajú do každodenného života človeka. V našom príspevku by sme chceli poukázať na zistenie záujmu študentov o biológiu s použitím informačných a komunikačných technológií. Záujem sme zisťovali dotazníkovou metódou, pretože išlo o hromadné získavanie údajov. V našom výskume sme zisťovali, či záujem o biológiu s používaním informačných a komunikačných technológií závisí od pohlavia a veku.

Klíčová slova: Informačné a komunikačné technológie, študenti, biológia, pohlavie, vek

Students' interest in biology taught with the help of information and communication technology

Nowadays, information and communication technologies are a component of the everyday life of people. The present paper reports on a study which examined the interest of students in classes of biology in which information and communication technology is utilized. A questionnaire was constructed to elicit students' judgements about their biology classes. The variables which entered the analyses were the age and gender of respondents.

Keywords: Information and communication technology, students, biology, gender, age

Zveřejněno: 1. srpen 2006  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kubiatko, M. (2006). Záujem študentov o biológiu s použitím informačných a komunikačných technológií. e-Pedagogium6(4), 49-59
Stáhnout citaci

Reference

  1. FANČOVIČOVÁ, J.: Postoje žiakov k informačno-komunikačným technológiám. Paidagogos, roč. 7, 2006, č. 1, 7 s. ISSN 1213-3809.
  2. HALÁKOVÁ, Z.: Vyučovanie chémie z pohľadu využitia IKT. Technológia vzdelávania, Príloha Slovenský učiteľ, roč. 14, 2006, č. 1, s. 5-7. ISSN 1335-003X.
  3. JEREB, E.; ŠMITEK, B.: Applying multimedia instruction in e-learning. Innovations in Education and Teaching International, Vol. 43, 2006, No. 1, pp. 15-27. ISSN 1470-3297. Přejít k původnímu zdroji...
  4. KATINA, S.: Comparison of Procrustes and Bookstein 2D coordinates in shape analysis: simulations, bagplots for landmarks and applications. Forum Statisticum Slovacum, roč. 1, 2005a, č. 2, s. 47-51. ISSN 1336-7420.
  5. KATINA, S.: Aplikácia kváziperiodických časových radov v kardiológii. Forum Statisticum Slovacum, roč. 1, 2005b, č. 3, s. 191-198. ISSN 1336-7420.
  6. KOVÁČIKOVÁ, M.; SIROTA, A.: Koordinačná chémia v pedagogickej praxi. Chemické rozhľady, roč. 7, 2006, č. 1, s. 83-89. ISSN 1335-8391. Přejít k původnímu zdroji...
  7. OSBORNE, J.; HENNESSY, S.: Literature review in science education and the role of ICT: Promise, Problems and future directions. 2001, available: <http://www.nestafuturelab. org> (2006-04-24).
  8. RIMARČÍK, M.: Základy štatistiky. Prešov, Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce, 2006, 96 s. ISBN 80-969449-2-4.
  9. SKALKOVÁ, J. a kol.: Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha, SPN, 1983, 216 s.
  10. SOYIBO, K.; HUDSON, A.: Effects of computer-assisted instruction (CAI) on 11th graders' attitudes to Biology and CAI and understanding of reproduction in plants and animals. Vol. 18, 2000, No. 2, pp. 191-99. ISSN 0263-5143. Přejít k původnímu zdroji...
  11. YU, F. M.: The effects of cooperation with inter-group competition on performance and attitudes in a computer-assisted science instruction. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, Vol. 17, 1998, No. 4, pp. 381-395. ISSN 0731-9258.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.