e-Pedagogium 2005, 5(2):69-79

Některé kompetence zaměřené na dramaterapeutickou lekci

Milan Valenta
Doc. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D., Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta UP v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

Text podává přehled pětice základních kompetencí, které jsou frekventované při skupinové dramaterapii. Jedná se o spontaneitu, tvořivost a improvizaci, komunikaci, hru v roli a estetickou distanci.

Klíčová slova: Dramaterapeutický projekt, dramaterapeutické kompetence, strukturované drama

Some abilities needed for drama-therapy sessions

The paper describes 5 basic abilities/properties that are important for group drama-therapy. They include spontaneity, creativity and improvisation, communication, role-playing, and esthetic detachment.

Keywords: Drama-therapy projects, competence for drama-therapy, structured drama

Zveřejněno: 1. duben 2005  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Valenta, M. (2005). Některé kompetence zaměřené na dramaterapeutickou lekci. e-Pedagogium5(2), 69-79
Stáhnout citaci

Reference

  1. Johnson, D. R. (1982). Developmental approaches to drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 9, 183-189. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Johnson, D. R. (1992). The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.): Drama therapy: theory and practice. London: Routledge.
  3. Landy, R. (1994). Drama therapy: Concepts and practices. Springfield, IL: C. C. Thomas.
  4. Landy, R. (1993). Persona and performance - the meaning of role in drama, therapy and everyday life. New York and London: Guilford.
  5. Neelands, J. (1990). Structuring Drama Work. Cambridge, University Press.
  6. Provazník, J. (1998). K některým otázkám teorie a didaktiky dramatické výchovy.
  7. In. Koťátková, S. a kol. (1998). Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha
  8. Karolinum.
  9. Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. (1995) Pedagogický slovník. Praha, Portál.
  10. Valenta, J. (1997). Metody a techniky dramatické výchovy. Praha, Agentura Strom.
  11. Valenta, J. (1999): Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik: srovnání systémů. Praha: Institut sociálních vztahů.
  12. Valenta, M. (2001). Dramaterapie. Praha, Portál.
  13. Valenta, M. (2003). Dramaterapeutické projektování. Olomouc, VUP.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.