e-Pedagogium 2004, 4(1):22-28
Progress of level creative abilities of basic school children
- Katedra technické výchovy PdF Západočeské univerzity v Plzni
The entry deals with creative abilities of basic school children. The results of a transversal research, which are presented there, show the progress of level of creative abilities of this class of age.
Keywords: Development of creative abilities, a cross-sectional (transversal) research
Published: February 1, 2004 Show citation
References
- HLAVSA, J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN, 1986, 1. vyd.
- HLAVSA, J. Psychologické základy tvorby. Praha : Academia, 1985.
- HONZÍKOVÁ, J. Teorie a praxe tvořivosti v pracovní výchově. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 2003, 1. vyd. ISBN 80-7020-124-X.
- JURČOVÁ, M. Torranceho figurálny test tvorivého myslenia. Príručka. Praktická časť. Bratislava : Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p., 1984.
- JURČOVÁ, M. Torranceho figurálny test tvorivého myslenia. Príručka. Všeobecná časť.Bratislava : Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p., 1984.
- KUŘINA, F. Geometrické zkušenosti dětí na počátku školní docházky. Moderní vyučování, 1998, roč. 4, č. 4, s. 10 - 11.
- LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Teória a prax tvorivého vyučovania. Prešov : ManaCon, 2001. ISBN 80-89040-04-7
- ROUČOVÁ, E. Studentské vnímání tvořivosti. In: DIDMATTECH 2003: sborník příspěvků z mezinárodní konference. Olomouc : Votobia, 2003. ISBN 80-7220-150-6
- Vodáková, J., Michálková, L. Podmínky pro rozvoj tvořivosti žáků v pracovním vyučování. Komenský, 1993, roč. 118, č. 1 - 2, s. 36 - 38.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.