e-Pedagogium 2004, 4(1):22-28

Progress of level creative abilities of basic school children

Jarmila Honzíková
Katedra technické výchovy PdF Západočeské univerzity v Plzni

The entry deals with creative abilities of basic school children. The results of a transversal research, which are presented there, show the progress of level of creative abilities of this class of age.

Keywords: Development of creative abilities, a cross-sectional (transversal) research

Published: February 1, 2004  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Honzíková, J. (2004). Progress of level creative abilities of basic school children. e-Pedagogium4(1), 22-28
Download citation

References

  1. HLAVSA, J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN, 1986, 1. vyd.
  2. HLAVSA, J. Psychologické základy tvorby. Praha : Academia, 1985.
  3. HONZÍKOVÁ, J. Teorie a praxe tvořivosti v pracovní výchově. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 2003, 1. vyd. ISBN 80-7020-124-X.
  4. JURČOVÁ, M. Torranceho figurálny test tvorivého myslenia. Príručka. Praktická časť. Bratislava : Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p., 1984.
  5. JURČOVÁ, M. Torranceho figurálny test tvorivého myslenia. Príručka. Všeobecná časť.Bratislava : Psychodiagnostické a didaktické testy, n.p., 1984.
  6. KUŘINA, F. Geometrické zkušenosti dětí na počátku školní docházky. Moderní vyučování, 1998, roč. 4, č. 4, s. 10 - 11.
  7. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Teória a prax tvorivého vyučovania. Prešov : ManaCon, 2001. ISBN 80-89040-04-7
  8. ROUČOVÁ, E. Studentské vnímání tvořivosti. In: DIDMATTECH 2003: sborník příspěvků z mezinárodní konference. Olomouc : Votobia, 2003. ISBN 80-7220-150-6
  9. Vodáková, J., Michálková, L. Podmínky pro rozvoj tvořivosti žáků v pracovním vyučování. Komenský, 1993, roč. 118, č. 1 - 2, s. 36 - 38.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.