Nové pohľady na možnosti vzdelávania viacnásobne postihnutých jednotlivcov v slovenskej pedagogike viacnásobne postihnutých
- Katedra pedagogiky mentálne postihnutých PdF UK v Bratislave
Príspevok je zameraný na prezentovanie aktuálneho chápania viacnásobného postihnutia, charakteristiku jednotlivcov s viacnásobným postihnutím a ich špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb a na možné spôsoby výchovy a vzdelávania takto postihnutých.
Klíčová slova: Viacnásobné postihnutie, špeciálne edukačné potreby viacnásobne postihnutých, edukácia (výchova, vzdelávanie, vyučovanie) viacnásobne postihnutých, stratégie a modely edukácie viacnásobne postihnutých.
This article specifies current educational approaches of multiply handicapped. It describes their special educational needs and possible solutions to the educational aims.
Keywords: Multiple handicap, special education needs of multiply handicapped, education of multiply handicapped, strategies and educational models of multiply handicapped.
Zveřejněno: 1. duben 2003 Zobrazit citaci
Reference
- Gregušová, H.: Implementácia informačných a komunikačných technológií do edukácie viacnásobne postihnutých jednotlivcov. In: Zborník Edukáciou k integrácii viacnásobne postihnutých detí. Bratislava, IUVENTA 2001.
- Ludíková, L.: Edukace hluchoslepého dítete raného veku. Olomouc, UP 2001.
- Švec, Š.: Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava, IRIS 1995.
- Vančová, A.: Edukácia viacnásobne postihnutých. Bratislava, Sapientia 2001.
- Vašek, Š.: Špeciálna pedagogika. Bratislava, Sapientia 1996.
- Vašek, Š.: Miesto a význam pedagogiky viacnásobne postihnutých v systéme špeciálnej pedagogiky. In: Zborník Edukáciou k integrácii viacnásobne postihnutých. Bratislava, IUVENTA 2001, s.13-18.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.