e-Pedagogium 2002, 2(88):13-19

Zkoumání kultury školy a jeho potenciál pro evaluaci a autoevaluaci školy na příkladu výzkumů

Milan Pol, Lenka Hloušková, Petr Novotný, Eva Václavíková, Jiří Zounek
Filozofická fakulta MU Brno

Zveřejněno: 1. prosinec 2002  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Pol, M., Hloušková, L., Novotný, P., Václavíková, E., & Zounek, J. (2002). Zkoumání kultury školy a jeho potenciál pro evaluaci a autoevaluaci školy na příkladu výzkumů. e-Pedagogium2(Suppl. 1), 13-19
Stáhnout citaci

Reference

  1. Barth, R. S.: Improving School from Within: Teachers, parents, and principals can make the difference. San Francisco, Jossey-Bass Publishers 1990.
  2. Berg, G.: School culture and teachers´ Esprit de Corps. In: Balázs, É., Wieringen v. F., Watson, L.: Quality and educational management. Budapest, Mueszaki Koenykiadó, 2000, s. 49-77.
  3. Dalin, P., Rolff, H. G., Kleekamp, B.: Changing the school culture. London, Cassell 1993.
  4. Deal, T.E., Peterson, K.D.: The Principal´s Role in Shaping School Culture. Washington, D.C.: Office of Educational Research and Improvement, U.S. Department of Education 1990.
  5. Eger, L.: Řízení kvality a kultura školy. [cit.2001-10-18] Dostupné z <http://www.upol.cz/UP/Pracovis/Casopis/pdf>
  6. Eger, L., Čermák, J.: Podniková kultura a kvalita pracovního života na základních školách. Pedagogika, 1999, roč.XLIX, č.1, s.57-68.
  7. Hargreaves, D. H.: School culture, school effectiveness and school improvement. In: School Effectiveness and School Improvement, 6, 1995, 1, s. 23-46. Přejít k původnímu zdroji...
  8. Harkabus, Š.: Kultúra produktívnej školy. Banská Bystrica: Metodické centrum, 1997.
  9. Helsper, W., Böhme, J., Kramer, R.-T., Lingkost, A.: Entwürfe zu einer Theorie der Schulkultur und des Schulmythos - strukturtheoretische, mikropolitische und rekonstruktive Perspektiven. In: Keuffer, J. (ed.). Schulkultur als Gestaltungsaufgabe. Partizipation - Management - Lebensweltgestaltung. Weinheim: Deutscher studien Verlag, 1998. S. 29 -75.
  10. Jakubíková, D.: Kultura škol. In Školský management I. Cheb: Západočeská univerzita, 1999, s. 71-86.
  11. Leithwood, K., Seashore L. K. (eds): Organizational Learning in Schools. Lisse, Swets & Zeitlinger 2000.
  12. Maslowski, R.: A survey of instrument for measuring school culture. Paper presented at the ECER conference, 1998, Ljubljana, Slovenia, 17<sup>th</sup> - 20<sup>th</sup> September.
  13. Stenke, D., Melzer, W.: Schulkultur aus der Sicht der quantitativ orientierten Schulentwicklungsforschung. In Keuffer, J. (ed.). Schulkultur als Gestaltungsaufgabe. Partizipation - Management - Lebensweltgestaltung. Weinheim: Deutscher studien Verlag, 1998. s. 141 - 161
  14. Stolp, S.: Leadership for school culture. [cit. 2000-4-2] Dostupné z <http://www.eric.uoregon.edu/publications/digest/digest091.html>
  15. Whitaker, P.: Managing change in schools. Buckingham, Open University Press 1993.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.