e-Pedagogium 2002, 2(2):13-18

Dovednost - základní pojem didaktiky technických předmětů

Jiří Kropáč
Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty UP v Olomouci

Vytváření dovedností žáků je významný úkol technických předmětů. Stať je zaměřena na teorii související s problematikou dovedností a to především z hlediska jejich vytváření v obecně technických předmětech.

Klíčová slova: Dovednosti žáků, vědomosti, členění dovedností, didaktika technických předmětů, dovednosti obecně technické.

Building student's skills is one of the most important target of the technical subjects. Paper is focused on the theory associated with the problem of skills mainly from the point of wiew of its building in general technical subjects.

Keywords: Student's skills, knowledge, classification of skills, didactics of technical subjects, general technical skills.

Zveřejněno: 1. duben 2002  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kropáč, J. (2002). Dovednost - základní pojem didaktiky technických předmětů. e-Pedagogium2(2), 13-18
Stáhnout citaci

Reference

  1. KAŠPAR, E. Kapitoly z didaktiky fyziky. 1. vyd. Praha : Stát. pedag. nakl., 1960.
  2. ŠVEC, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-70-2.
  3. MOŠNA, F. aj. Didaktika technické výchovy. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1992. 298 s. ISBN 80-7066-608-0.
  4. CHLUP, O., KOPECKÝ, J. aj. Pedagogika. 2. vyd. Praha : Stát. pedag. nakl., 1965.
  5. FURMANEK, W. Kluczowe umiejetności ogólnotechniczne. In XIV. DIDMATTECH 2001. Radom : Politechnika Radomska, Wydzial Mechaniczny, Wydzial Nauczycielski, Instytut technologii eksploatacji - Radom, 2001, s. 337 - 344. ISBN 83-7204-221-7.
  6. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 1. vyd. Praha : PORTÁL, 1995. ISBN 80-7178-029-4.
  7. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1993. 113 s. ISBN 80-210-0210-7.
  8. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha : ISV nakladatelství, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1.
  9. NEZVALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele: Část první - Kapitoly z obecné didaktiky. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 1995. 104 s. ISBN 80-7067-490-3.
  10. MOJŽÍŠEK, L. Vyučovací metody. 2. vyd. Brno : Univerzita J. E. Purkyně, 1985. 171 s.
  11. MOJŽÍŠEK, L. Didaktika. Teorie vzdělání a vyučování. 1. vyd. Brno : Univerzita J. E. Purkyně, 1988. 216 s.
  12. MOŠNA, F. a RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. 1. vyd. Praha : Pedagogická fakulta UK, 1996. 96 s. ISBN 80-902166-0-9.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.