Evaluace v podmínkách mateřské školy
- Pedagogická fakulta UP
Komplexní evaluace předškolní výchovy podle programu OECD ukázala stav v ČR, doporučila, co bude třeba mít na zřeteli při zkvalitňování výchovy v mateřských školách. Zde upozorňujeme na úskalí, která provázejí implementaci evaluační fáze do pedagogické práce mateřských škol.
Klíčová slova: Předpoklady evaluace, znaky evaluace, externí evaluace, autoevaluace mateřské školy, podmínky mateřských škol pro evaluaci
The complex evaluation of pre-primary education according to OECD programme showed what should not remain unconsidered when planning the concept of pre-primary education in the Czech Republic. This paper points out possible dangers accompanying the implementation of the evaluative into the educational practice in nursery schools.
Keywords: Presuppositions for evaluation, features of evaluation, external evaluation, self - evaluation in nursery schools, conditions for evaluation in nursery schools
Zveřejněno: 1. únor 2001 Zobrazit citaci
Reference
- Národní zpráva o stavu předškolní výchovy, vzdělání a péče o děti předškolního věku v České republice. Praha: MŠMT ČR 2000.
- Nezvalová, D. Obst, O. Prášilová, M. Řízení kvality. Olomouc: UP 1999.
- Vyhláška MŠMT ČR ze dne 17. 12. 1991.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.