e-Pedagogium 2001, 1(1)

Evaluace v podmínkách mateřské školy

Dana Tomanová
Pedagogická fakulta UP

Komplexní evaluace předškolní výchovy podle programu OECD ukázala stav v ČR, doporučila, co bude třeba mít na zřeteli při zkvalitňování výchovy v mateřských školách. Zde upozorňujeme na úskalí, která provázejí implementaci evaluační fáze do pedagogické práce mateřských škol.

Klíčová slova: Předpoklady evaluace, znaky evaluace, externí evaluace, autoevaluace mateřské školy, podmínky mateřských škol pro evaluaci

The complex evaluation of pre-primary education according to OECD programme showed what should not remain unconsidered when planning the concept of pre-primary education in the Czech Republic. This paper points out possible dangers accompanying the implementation of the evaluative into the educational practice in nursery schools.

Keywords: Presuppositions for evaluation, features of evaluation, external evaluation, self - evaluation in nursery schools, conditions for evaluation in nursery schools

Zveřejněno: 1. únor 2001  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Tomanová, D. (2001). Evaluace v podmínkách mateřské školy. e-Pedagogium1(1), 
Stáhnout citaci

Reference

  1. Národní zpráva o stavu předškolní výchovy, vzdělání a péče o děti předškolního věku v České republice. Praha: MŠMT ČR 2000.
  2. Nezvalová, D. Obst, O. Prášilová, M. Řízení kvality. Olomouc: UP 1999.
  3. Vyhláška MŠMT ČR ze dne 17. 12. 1991.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.