e-Pedagogium, 2024 (roč. 24), číslo 1
Úvodem
Redakce
e-Pedagogium 2024, 24(1)
Články
Aspekty využití proktoringových systémů při realizaci hromadných on-line testů
Aspects of the use of proctoring systems in the implementation of mass on-line tests
Milan Klement
e-Pedagogium 2024, 24(1):7-20 | DOI: 10.5507/epd.2024.004
Jedním z problémů, se kterými se vzdělávací instituce setkávají je integrita on-line hodnocení, tedy nutnost provádět on-line zkoušení a testování pomocí vhodných nástrojů a metod. I když je efektivita a pružnost nasazení jednou z nesporných výhod on-line zkoušení a testování, je potřebné zdůraznit, že on-line testování s využitím on-line proktoringových systémů, vzbuzuje u účastníků jisté obavy, které mohou mít i negativní dopad na jejich výsledky. Z tohoto důvodu bylo, s využitím metod pedagogického výzkumu a s využitím příslušných statistických metod, realizováno výzkumné šetření mezi účastníky on-line přijímacích testů, s cílem zjistit jejich připravenost,...
Pozícia žiaka so špecifickou vývinovou poruchou učenia a špecifickou poruchou správania v triednom kolektíve
The position of a pupil with a specific developmental learning disability and specific behavioural disorder in the class group
Vladimíra Zemančíková
e-Pedagogium 2024, 24(1):21-31 | DOI: 10.5507/epd.2024.002
Žiaci so špecifickou vývinovou poruchou učenia (ŠPU) a špecifickou poruchou správania (ADHD) sú rizikoví vzhľadom na ich menej priaznivé postavenie v triednom kolektíve, sú častejšie spolužiakmi odmietaní a prežívajú pocity izolácie. Cieľom výskumu je zistiť a porovnať, ako je dieťa so ŠPU a ADHD prijímané spolužiakmi, a súčasne porovnať vybrané prejavy správania sa dieťaťa s príslušnou poruchou vo vzťahu k spolužiakom. Metóda získavania údajov: obsahová analýza dokumentov: pedagogicko-psychologických charakteristík žiakov so ŠPU a ADHD; metódy spracovania dát: štatistická deskripcia a inferencia spracovaná prostredníctvom výpočtového programu SPSS....
Recenze a krátké zprávy
Proč žáci nemají rádi školu? Kognitivní psycholog vysvětluje principy myšlení a jejich využití ve třídě (druhé revidované vydání)
Patricie Šinkovičová
e-Pedagogium 2024, 24(1):32-34 | DOI: 10.5507/epd.2024.003
Zpráva z mezinárodní vědecké konference Socialia - Sociálně pedagogická analýza současné rodiny
Jan Šmída
e-Pedagogium 2024, 24(1):35-36 | DOI: 10.5507/epd.2024.010