e-Pedagogium, 2024 (roč. 24), číslo 1

Úvodem

Redakce

e-Pedagogium 2024, 24(1)  

Články

Aspekty využití proktoringových systémů při realizaci hromadných ­on-­line testů

Aspects of the use of proctoring systems in the implementation of mass on-line tests

Milan Klement

e-Pedagogium 2024, 24(1):7-20 | DOI: 10.5507/epd.2024.004  

Jedním z problémů, se kterými se vzdělávací instituce setkávají je integrita on-line hodnocení, tedy nutnost provádět on-line zkoušení a testování pomocí vhodných nástrojů a metod. I když je efektivita a pružnost nasazení jednou z nesporných výhod on-line zkoušení a testování, je potřebné zdůraznit, že on-line testování s využitím on-line proktoringových systémů, vzbuzuje u účastníků jisté obavy, které mohou mít i negativní dopad na jejich výsledky. Z tohoto důvodu bylo, s využitím metod pedagogického výzkumu a s využitím příslušných statistických metod, realizováno výzkumné šetření mezi účastníky on-line přijímacích testů, s cílem zjistit jejich připravenost,...

Pozícia žiaka so špecifickou vývinovou poruchou učenia a špecifickou poruchou správania v triednom kolektíve

The position of a pupil with a specific developmental learning disability and specific behavioural disorder in the class group

Vladimíra Zemančíková

e-Pedagogium 2024, 24(1):21-31 | DOI: 10.5507/epd.2024.002  

Žiaci so špecifickou vývinovou poruchou učenia (ŠPU) a špecifickou poruchou správania (ADHD) sú rizikoví vzhľadom na ich menej priaznivé postavenie v triednom kolektíve, sú častejšie spolužiakmi odmietaní a prežívajú pocity izolácie. Cieľom výskumu je zistiť a porovnať, ako je dieťa so ŠPU a ADHD prijímané spolužiakmi, a súčasne porovnať vybrané prejavy správania sa dieťaťa s príslušnou poruchou vo vzťahu k spolužiakom. Metóda získavania údajov: obsahová analýza dokumentov: pedagogicko-psychologických charakteristík žiakov so ŠPU a ADHD; metódy spracovania dát: štatistická deskripcia a inferencia spracovaná prostredníctvom výpočtového programu SPSS....

Recenze a krátké zprávy

Proč žáci nemají rádi školu? Kognitivní psycholog vysvětluje principy myšlení a jejich využití ve třídě (druhé revidované vydání)

Patricie Šinkovičová

e-Pedagogium 2024, 24(1):32-34 | DOI: 10.5507/epd.2024.003  

Zpráva z mezinárodní vědecké konference Socialia - Sociálně pedagogická analýza současné rodiny

Jan Šmída

e-Pedagogium 2024, 24(1):35-36 | DOI: 10.5507/epd.2024.010