e-Pedagogium, 2003 (vol. 3), issue 2
Posouzení obtížnosti výkladového textu učebnic přírodopisu pro 6. ročník ZŠ pomocí dvou metod
Libuše Hrabí
e-Pedagogium 2003, 3(2)
This article contains knowledge about evaluation of the text difficulties of 6 actual Czech biology textbooks for the sixth year of the primary education implemented by two methods. One method was realized according to NESTLER - PRůCHA- PLUSKAL and the next one according to PRůCHA. Similar results were obtained by both methods - 30,12 poins and 29,65 points. Lower variability was achieved by method NESTLER - PRůCHA - PLUSKAL. It shows that this method is more suitable for evaluation of the text difficulties. The sequence of textbook difficulties was the same at both evaluation methods. It shows that the biology textbook of PRODOS publishing company...
Nové pohľady na možnosti vzdelávania viacnásobne postihnutých jednotlivcov v slovenskej pedagogike viacnásobne postihnutých
Alica Vančová
e-Pedagogium 2003, 3(2)
This article specifies current educational approaches of multiply handicapped. It describes their special educational needs and possible solutions to the educational aims.
Komunikační kompetence žáků se specifickou poruchou učení
Marie Kocurová
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Výzkum vyučovacího klimatu na gymnáziu
Helena Grecmanová
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Recenze knihy Evy Jenčkové Hudba a pohyb ve škole
Jana Šimáková
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Recenze publikace: Physical anthropology
Petr Zemánek
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Recenze odborné literatury
Kateřina Vitásková
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Jan Průcha - Učitel - současné poznatky o profesi
Kamil Kopecký
e-Pedagogium 2003, 3(2)
The Internet and the Language Classroom
Ruth Coufalová
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Ředitelská kuchařka
Helena Čermáková
e-Pedagogium 2003, 3(2)
The Language Teacher's Voice
Blanka Babická
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Teaching Languages to Young Learners
Josef Nevařil
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Zefektivnění studia a pracovního uplatnění handicapovaných studentů na vysokých školách
Martina Botošová
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Čtení nesylšících
Eva Rádlová
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Vyučovanie v otázkách a odpovediach
Danuše Nezvalová, Ján Stoffa
e-Pedagogium 2003, 3(2)
Žáci darebáci
Stanislav Komenda
e-Pedagogium 2003, 3(2)