Výzkum vyučovacího klimatu na gymnáziu
- Katedra pedagogiky PdF UP v Olomouci
- Anotace: V předloženém textu nejdříve vysvětlujeme pojem vyučovací klima. Zabýváme se jeho strukturou a determinantami. Uvažujeme o smyslu a významu výzkumu vyučovacího klimatu. Především však představujeme vlastní výzkumné šetření, které se uskutečnilo na konkrétním gymnáziu. Klíčová slova: Vyučovací klima, struktura vyučovacího klimatu: dimenze a faktory, vzájemné vztahy mezi studenty ve třídě, pohotovost k výkonu, kooperace, podpora učení, koncentrace na učení se, pořádek a organizovanost vyučování, jasnost pravidel, posuzování a hodnocení studentů, rozmanitost a participace ve vyučování, učitelovo nadšení a rozhled, determinanty vyučovacího klimatu, výzkum vyučovacího klimatu, deskripce, typy vyučovacího klimatu.
Published: April 1, 2003 Show citation
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.