Čtení nesylšících
- Katedra speciální pedagogiky PdF UP v Olomouci SOURALOVÁ, E. Čtení neslyšících. Olomouc : UP, 2002. ISBN 80-244-0433-8
Problematika čtení neslyšících je v dnešní surdopedii oblastí velmi diskutovanou. Je to přirozené, protože textová gramotnost zaujímá v rámci gramotnosti obecné velmi důležité postavení. Je to rovněž velmi prospěšné, neboť psaný text, tedy vizualizovaná podoba mluveného jazyka, může být pro neslyšícího recipienta zdrojem cenných, a často jinou cestou jen velmi obtížně dostupných informací. Je též nezbytnou nutností čtení využívat ve všech metodách edukace neslyšících dětí. I alarmující výsledky neslyšících ve čtení vyvolávají potřebu věnovat této tématice nezbytnou pozornost.
Published: April 1, 2003 Show citation
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.