e-Pedagogium 2003, 3(2)

Čtení nesylšících

Eva Rádlová
Katedra speciální pedagogiky PdF UP v Olomouci SOURALOVÁ, E. Čtení neslyšících. Olomouc : UP, 2002. ISBN 80-244-0433-8

Problematika čtení neslyšících je v dnešní surdopedii oblastí velmi diskutovanou. Je to přirozené, protože textová gramotnost zaujímá v rámci gramotnosti obecné velmi důležité postavení. Je to rovněž velmi prospěšné, neboť psaný text, tedy vizualizovaná podoba mluveného jazyka, může být pro neslyšícího recipienta zdrojem cenných, a často jinou cestou jen velmi obtížně dostupných informací. Je též nezbytnou nutností čtení využívat ve všech metodách edukace neslyšících dětí. I alarmující výsledky neslyšících ve čtení vyvolávají potřebu věnovat této tématice nezbytnou pozornost.

Published: April 1, 2003  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Rádlová, E. (2003). Čtení nesylšících. e-Pedagogium3(2), 
Download citation

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.