e-Pedagogium 2021, 21(4):44-59 | DOI: 10.5507/epd.2022.002
Od základních činitelů změny a akademiků po designéry myšlení: cesta učedníka v prevenci radikalizace
- Contact:
- a Hogeschool UCLL, Wetenschapspark 21, 3590 Diepenbeek
V posledních letech se stále více mladých lidí a dalších zranitelných občanů radikalizuje buď prostřednictvím politických (pravicových, levicových), náboženských, nebo jednoúčelových hnutí, jako jsou například hnutí za práva zvířat nebo hnutí ekologická. Cílem konsorcia CommUnity je pokusit se zabránit jejich rozhodnutí k této formě radikalizace pomocí přístupů určených k budování na umění založené komunity, a to prostřednictvím designového myšlení. V tomto článku se věnujeme procesu koncipování kurzu designového myšlení s využitím právě tohoto přístupu (designového myšlení) na UCLL a IDP. Je zde patrné, jak byl kurz přizpůsobován podmínkám v období pandemie onemocnění covid-19, stejně tak jako propojení oblastí znalostí a praxe a také narativ prevence. V závěru jsou analyzovány monitorovací zprávy a jsou popsány jednotlivé fáze učení se designovému myšlení, kterými prochází tvůrce komunity, tedy: nováček, adaptátor, vůdce a velmistr.
Klíčová slova: neformální vzdělávání, designové myšlení, prevence radikalizace, gender, komunita založená na umění.
From grass-root change agents and academics to design thinkers preventing radicalization: a learner's journey
In recent years more and more youngsters and other vulnerable citizens tend to radicalise either through political (right wing, left wing), religious, or single-issue movements such as animal rights or ecological concerns. The CommUnity consortium set out to prevent this decision to radicalise through arts-based community-building via design thinking approaches. In this paper, how UCLL and IDP developed the design thinking course through design thinking, the Covid-19 adaptations, the bridge between different fields of knowledge and practice, and the innovative approaches in the prevention narrative are highlighted. Finally, the monitoring reports are analysed to define the community-builders design thinking learning trajectory following the phases of newcomer, adapter, leader, and grandmaster.
Keywords: non-formal learning, design thinking, prevention of radicalisation, gender, artsbased community.
Vloženo: 18. říjen 2021; Revidováno: 18. říjen 2021; Přijato: 3. leden 2022; Zveřejněno online: 14. únor 2022; Zveřejněno: 30. březen 2022 Zobrazit citaci
Reference
- Banks, C. (2019). Introduction: Women, Gender, and Terrorism: Gendering Terrorism. Women & Criminal Justice, 29(4-5), 181-187. DOI: 10.1080/08974454.2019.1633612
Přejít k původnímu zdroji...
- Buchanan, R. (1992). Wicked Problems in Design Thinking. Design Issues, 8(2), 5-21. Retrieved from https://web.mit.edu/jrankin/www/engin_as_lib_art/Design_thinking.pdf
Přejít k původnímu zdroji...
- European Parliamentary Research Service (EPRS), (2018). Radicalisation and counter radicalisation: A gender perspective. Retrieved from https://www.europarl.europa.eu/EPRS/EPRS-Briefing-581955-Radicalisationgender-perspective-rev-FINAL.pdf
- Huion, P. (ed.), Sayer H., Aycicek H., Malai L., Ronco M., Pinto-Bello Gomez R., Cijs E. (2021). Methodological Guide. The Community Project. UCLL.
- Murray, J. H. (1997). Hamlet on the holodeck: the future of narrative in cyberspace. Free Press.
- Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE). (2019). Understanding the Role of Gender in Preventing and Countering Violent Extremism and Radicalization That Lead to Terrorism. Good Practices for Law Enforcement. OSCE. Retrieved from https://www.osce.org/files/f/documents/0/b/420563_1.pdf.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.