e-Pedagogium 2018, 18(2):64-73 | DOI: 10.5507/epd.2018.020

Měnící se role sociolingvistiky a její reflexe v ELT

Linda Chmelařová, Ondřej Duda
Mgr. Linda Chmelařová, Ph.D. & Mgr. Ondřej Duda, The Institute of Foreign Languages, Faculty of Education, Palacký University Olomouc, Žižkovo náměstí 5, 771 40 Olomouc, Czech Republic, E-mails: ondrej.duda@upol.cz, linda.chmelarova@upol.cz

Příspěvek se zabývá otázkou, zda a nakolik ovlivňuje internet, sociální média a moderní trendy v lidské komunikaci používání jazkya u studentů angličtiny. Autoři použili pro sběr relevantních dat kvalitativní metodu focus group. Výsledky šetření zahrnují poznámky učitelů angličtiny (rodilých mluvčích), kteří učí budoucí učitele angličtiny na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, o rysech anglického jazyka, se kterými se studenti setkávají.

Klíčová slova: sociolingvistika, přístup, nová média, sociální sítě, internet, jazyk, používání jazyka, anglický jazyk, globalizace

The changing role of sociolinguistics and its reflection in ELT

The paper deals with the question whether and to what extend the Internet, social media and modern trends in human communication impact the language use of students of English. The authors used a qualitative method of focus group in order to gain relevant data. The results of the inquiry include the comments of teachers of English (native speakers) teaching future English teachers at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc on features of the English language the students encounter.

Keywords: sociolinguistics, approach, new media, social sites, the Internet, language, use of language, English language, globalization

Zveřejněno: 1. červen 2018  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Chmelařová, L., & Duda, O. (2018). Měnící se role sociolingvistiky a její reflexe v ELT. e-Pedagogium18(2), 64-73. doi: 10.5507/epd.2018.020
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bell, A., & Garrett, P. (1998). Approaches to Media Discourse. Oxford, England: Blackwell Publishers.
  2. Blommaert, J. (2010). The Sociolinguistics of Globalization. Cambridge, England: Cambridge University Press. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Crystal, D. (2006). Language and the Internet. Cambridge, England: Cambridge University Press. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Holmes, J. (2008). An Introduction to Sociolinguistics. Harlow, England: Pearson Education Limited.
  5. Hudson, R. A. (1980). Sociolinguistics. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  6. McKay, L. S., & Hornberger, N. H. (1996). Sociolinguistics and Language Teaching. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  7. Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Prague, Czech Republic: Grada.
  8. Montgomery, M. (1988). An Introduction to Language and Society. London, England: Routledge.
  9. Spolsky, B. (1998). Sociolinguistics. Oxford, England: Oxford University Press.
  10. Stockwell, P. (2002). Sociolinguistics. London, England: Routledge.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.