e-Pedagogium 2017, 17(4):104-118 | DOI: 10.5507/epd.2017.057
The Use of Digital Technologies in the Science Camp VEBOR
- doc. RNDr. Beáta Brestenská, PhD., Mgr. Jana Cibulková, Ph.D., Mgr. Petra Ivánková, Department of Didactics in Science, Psychology and Pedagogy, Faculty of Natural Science, Comenius University Bratislava, Ilkovičova 6, 842 15 Bratislava, Slovak Republic, E-mails: brestenska@fns.uniba.sk; jankacibulkovie@gmail.com; ivanekpetra@gmail.com
Letní vědecký tábor pro děti zahrnuje množství rozdílných aktivit, které rozvíjejí motivaci dětí učit se a nadchnout se pro přírodovědné předměty ve školách. Hlavním smysl tábora je zvýšit zájem dětí o vědu a rozvíjet jejich pozitivní vztah k přírodě, tedy environmentální odpovědnost. Jednou z možností implementace těchto aktivit je aktivní práce s digitálními technologiemi. Během realizace tábora jsme používali měřicí zařízení, která podporovala vědecký charakter tábora. Také jsme využívali tablety, které sloužily jako pracovní nástroj a informační zdroj pro připojení na Internet.
Klíčová slova: vědecký tabor, digitální technologie, měřicí přístroje, tablet
Summer science camps for young people are full of different activities that develop children's motivation, to learn and get enthusiastic about natural science subjects in schools. The main meaning of the camps is to increase interest in science and develop a positive relationship with nature as well as environmental responsibility. One of the ways to implement these activities is to work with digital technologies. During the camp we used measuring equipment that supports the scientific character of the camp and mobile devices like tablets as working tools and a source of information in connection with the Internet.
Keywords: science camp, digital technologies, measuring equipment, tablets
Zveřejněno: 1. prosinec 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Digiškola. (2004). About project. [on-line] [Accessed 12 May 2016]. Retrieved from: http://www.digiskola.sk/en/about-project.
- Flaškár, J. et al. (2010). Využitie informačných a komunikačných technológií v predmete Biológia pre základné školy. Učebný materiál-modul 3. Košice: elfa.
- Government Office of the Slovak Republic. (2013). Zoznam národných projektov Operačného programu Informatizácia spoločnosti na roky 2007-2013. [on-line] [Accessed 11 May 2016]. Retrieved from: http://www.opis.gov.sk/data/files/4018_zoznam-np-opis-_-aktualizacia_31-7-2013.pdf.
- Hypeš, J. (2007). Analýza pramenů zabývající se zážitkovou pedagogikou. Bakalářská práce. Vysoká škola ekonomická v Praze. Fakulta managementu v Jindřichově Hradci. Katedra společenských věd.
- Kolektiv autorů (2010). Učitel v informační síti 2010. Sborník z konference Metodického portálu. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
- Kern, J. J. (2008). Digital constructivism. A Study in the Integration of Constructivism and Digital Technology in Social Studies. San Francisco: University of San Francisco.
- Prázdninová škola Lipnice. [on-line] [Accessed 26 January 2016]. Retrieved from: https://www.psl.cz/.
- Prokša, M. et al. (2015). Didaktika technika školských pokusov z chémie. Bratislava: Univerzita Komenského.
- SciCamp. Project. [on-line] [Accessed 18 January 2016]. Retrieved from: http://sciencecamps.eu/project.
- Sveegaard, U. (2014). SCICAMP Správa o projekte. [on-line] [Accessed 18 January 2016]. Retrieved from: http://sciencecamps.eu/wp-content/uploads/2014/06/SCICAMP_SVK.pdf.
- Škola na dotyk. (2013). O projekte. [on-line] [Accessed 12 May 2016]. Retrieved from: http://www.skolanadotyk.sk/o-projekte.html.
- Veda nás baví. (2011). [on-line] [Accessed 15 May 2016]. Retrieved from: http://www.vedanasbavi.sk/.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.