e-Pedagogium 2014, 14(2):61-68 | DOI: 10.5507/epd.2014.018

Profesor zdravotní péče jako pedagog, zdravotní odborník a badatel

Elena Zheleva

Profesor zdravotní péče na vysoké škole, jakožto zdravotní odborník a vedoucí subjekt výchovné vzdělávacího procesu, jе mediátorem mezi přednáškovým kurzem a praktickým školením. Ten sám stanoví cíle a úkoly každé lekce. Musí během lekce pro sebe zvolit nejvhodnější úlohu jako zdravotní odborník a pedagog. Vědecký zdravotně pedagogický výzkum na vysoké škole je orientován na řešení problémů vzdělávání a výchovy odborníků v oblasti zdravotní péče. Základné charakteristikou tohoto procesu je generování nových nápadů a dosažení nových poznatků o zkoumaném objektu.

Klíčová slova: profesor zdravotné péče, vysoká škola, pedagog, zdravotní odborník, vědecký zdravotně pedagogický výzkum

The Health Care University Lecturer as an Educationalist, Medical Specialist and Researcher

The university lecturer in his role as a medical specialist and a leader of the teaching process is a mediator between the theoretical course of lectures and the practical training sessions. He defines the objectives and tasks of each session and adopts the most appropriate role during it - that of a medical professional and an educationalist.
The scientific medico-pedagogical research practices at university level attempts to offer a solution to the problems related to the education and training of Health Care specialists. A characteristic feature of these research practices is the generation of new ideas and the acquisition of knowledge about the research object. They function as a process of obtaining information about the medical, social and pedagogical processes and phenomena. This information is used for their description, analysis and prediction.

Keywords: Health Care Lecturer, University, Pedagogue, Medical Specialist, Scientific Medico-Pedagogical Research

Zveřejněno: 1. duben 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Zheleva, E. (2014). Profesor zdravotní péče jako pedagog, zdravotní odborník a badatel. e-Pedagogium14(2), 61-68. doi: 10.5507/epd.2014.018
Stáhnout citaci

Reference

  1. Бижков Г., и колектив, "Дипломната работа не е лесна работа", Cофия 2002г., [x441;. 467]
  2. Воденичаров Ц., Митова М., Младенова C., "Медицинска педагогика", Cофия 2008г., с. 31-35.
  3. Ганчев, Г., и колектив, "Методика на педагогическите изследвания", Cтара Загора, 2004, [x441;. 9].
  4. Грънчарова Г., и колектив, "Методология на научните изследвания" Плевен 2004г., [x441;. 18-68].
  5. Михайлов М., "Професията учител", Cофия 2006.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.