e-Pedagogium 2009, 9(3):7-15

Sú informačno-komunikačné technológie mužskou doménou?

Jana Fančovičová
PaedDr. Jana Fančovičová, PhD., Katedra biológie, Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity, Priemyselná 4, 918 43 Trnava, fankaj@gmail.com

Príspevok sa zaoberá názormi a postojmi univerzitných študentov - budúcich učiteľov biológie na využívanie informačno-komunikačných technológií pri vzdelávaní. Zaujímalo nás, či používanie IKT je čisto mužskou doménou. Zistili sme štatisticky významný rozdiel v postojoch medzi študentmi a študentkami.

Klíčová slova: Informačno-komunikačné technológie, postoje, študenti

Are Information and Communication Technologies a Male Domain?

The report deals with the attitudes of university students - future biology teachers - towards using information - communication technology in education. We were interested if using ICT is a male domain. We found out that males are more interested in ICT than females.

Keywords: Information - communication technology, attitudes, students

Zveřejněno: 1. červen 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Fančovičová, J. (2009). Sú informačno-komunikačné technológie mužskou doménou? e-Pedagogium9(3), 7-15
Stáhnout citaci

Reference

  1. Brosnan, M. J. (1998). The role of psychological gender in the computer-related attitudes and attainments of primary school children (aged 6-11). Computers education, 30, č. 3-4, 203-208. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Brosman, M. & Davidson, M. (1996). Psychological Gender Issues in Computing. Journal Of Gender, Work and Organization, 13, 13-25. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Dhindsa, H. S., Chung, G. (2003). Attitudes and achievement of Bruneian science students International Journal of Science Education, 25, č. 8, 907-922. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Fančovičová, J., Prokop, P. (2008). Students' attitudes toward computer use in Slovakia. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 4 (3), 255-262. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Graff, M. (2003). Cognitive Style and Attitudes Towards Using Online Learning and Assessment Methods. Electronic Journal of e-Learning, 1, 21-28.
  6. King, J., Bond, T., Blandford, S.(2002). An investigation of computer anxiety by gender and grade. Computers In Human Behavior, 18, 69-84. Přejít k původnímu zdroji...
  7. Kreisel, K. (2003). Evaluation of a computer-based nutrition education tool. Public Health Nutrition, 2, 271-277. Přejít k původnímu zdroji...
  8. Markauskaite, L. (2006). Gender issues in Pre-service Teachers' Training: ICT literacy and on-line learning. Australasian Journal of Educational Technology, 22(1), 1-20. Přejít k původnímu zdroji...
  9. Neo, M. (2003). Developing a collaborative learning environment using a webbased design. Journal of computer assisted learning, 19, 462-473. Přejít k původnímu zdroji...
  10. Ogilvie, R. W., Trusk, T. C., Blue, A. V. (1999). Students' attitudes towards computer testing in a basic science course. Medical education, 33, 828-831. Přejít k původnímu zdroji...
  11. Palaigeorgiou, G. E., Siozos P. D., Konstantakis N. I., Tsoukalas I. A. (2005). A computer attitude scale for computer science freshmen and its educational implications. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 330-342. Přejít k původnímu zdroji...
  12. Paris, P. G. (2004). E-Learning: A study on Secondary Students' Attitudes towards Online Web Assisted Learning. International Education Journal, 5, 98-112.
  13. Rosen, L. D., Weil, M. M. (1995). Computer Availability, Computer Experience and Technophobia among Public School Teachers. Computers in Human Behaviour, 11(1), 9-31. Přejít k původnímu zdroji...
  14. Shapka, J. D., Ferrari, M. (2003). Computer - Related Attitudes and Actions of Teacher Candidates. Computers in Human Behaviour, 19(3), 319-334. Přejít k původnímu zdroji...
  15. Sharpe, M. E. (2004). Chapter 2. Adolescents' Attitudes Toward the Computer. Russian Education and Society, 46, 6, 39-55. Přejít k původnímu zdroji...
  16. Vadaš, R. (2003). Informačné a komunikačné technológie a ich miesto na 1. stupni základnej školy. In: Slovenský učiteľ - príloha Technológie vzdelávania, 1, 12-14.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.