e-Pedagogium 2003, 3(2)

Čtení nesylšících

Eva Rádlová
Katedra speciální pedagogiky PdF UP v Olomouci SOURALOVÁ, E. Čtení neslyšících. Olomouc : UP, 2002. ISBN 80-244-0433-8

Problematika čtení neslyšících je v dnešní surdopedii oblastí velmi diskutovanou. Je to přirozené, protože textová gramotnost zaujímá v rámci gramotnosti obecné velmi důležité postavení. Je to rovněž velmi prospěšné, neboť psaný text, tedy vizualizovaná podoba mluveného jazyka, může být pro neslyšícího recipienta zdrojem cenných, a často jinou cestou jen velmi obtížně dostupných informací. Je též nezbytnou nutností čtení využívat ve všech metodách edukace neslyšících dětí. I alarmující výsledky neslyšících ve čtení vyvolávají potřebu věnovat této tématice nezbytnou pozornost.

Zveřejněno: 1. duben 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Rádlová, E. (2003). Čtení nesylšících. e-Pedagogium3(2), 
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.