e-Pedagogium 2003, 3(2)

Výzkum vyučovacího klimatu na gymnáziu

Helena Grecmanová
Katedra pedagogiky PdF UP v Olomouci
Anotace: V předloženém textu nejdříve vysvětlujeme pojem vyučovací klima. Zabýváme se jeho strukturou a determinantami. Uvažujeme o smyslu a významu výzkumu vyučovacího klimatu. Především však představujeme vlastní výzkumné šetření, které se uskutečnilo na konkrétním gymnáziu. Klíčová slova: Vyučovací klima, struktura vyučovacího klimatu: dimenze a faktory, vzájemné vztahy mezi studenty ve třídě, pohotovost k výkonu, kooperace, podpora učení, koncentrace na učení se, pořádek a organizovanost vyučování, jasnost pravidel, posuzování a hodnocení studentů, rozmanitost a participace ve vyučování, učitelovo nadšení a rozhled, determinanty vyučovacího klimatu, výzkum vyučovacího klimatu, deskripce, typy vyučovacího klimatu.

Zveřejněno: 1. duben 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Grecmanová, H. (2003). Výzkum vyučovacího klimatu na gymnáziu. e-Pedagogium3(2), 
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.