e-Pedagogium 2002, 2(2):26-33

Kreativní prvek ve výuce - elektronické stavebnice

Čestmír Serafín
Katedra technické a informační výchovy

Moderní technické vzdělávání by mělo akceptovat realitu, tj. soudobá společnost se rychle transformuje na společnost informačních a komunikačních technologií. V technickém vzdělávání jsou velmi důležité psychomotorické dovednosti. Domnívám se, že didaktický aspekt rozvoje těchto dovedností, který vědecky řeší právě didaktika technických předmětů je ve výuce laboratorních praktik elektrotechnického charakteru primární. Elektrotechnické stavebnice mají zvláštní význam v tomto vzdělávání.

Klíčová slova: Oborová didaktika, technické vzdělávání, kreativita, elektrotechnické a elektronické stavebnice

Creative element in education - electro technical combination box

The modem technical education should accept the reality that the contemporary society is being rapidly transformed into the society of informational and communication technologies. In technical sciences the psycho-motoric skills are of great importance. I deem that the didactic aspect of the development of these skills that is processed by the didactics of technical subjects on the scientific level has a primary position in teaching the laboratory practices electro technical character. Electro technical combination box has anomalous meaning in this education.

Keywords: Creative element in education, electro technical combination box

Zveřejněno: 1. duben 2002  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Serafín, Č. (2002). Kreativní prvek ve výuce - elektronické stavebnice. e-Pedagogium2(2), 26-33
Stáhnout citaci

Reference

  1. Škára, I. Technika a základní všeobecné vzdělání. Brno: MU 1996
  2. Novák, D. Elektrotechnické stavebnice v technické výchově. Praha: UK 1987
  3. Křenek, M. - Kotrbová, A. Elektronika v technických pracích 8. ročníku ZŠ. Praha: SPN 1985
  4. ČERVENKA, J. - JANDA, O. - KŘENEK, M. - ROTHANZL, B. Praktické činnosti - elektrotechnika kolem nás pro 6. - 9. roč. ZŠ. Praha: FORTUNA 1997
  5. SERAFÍN, Č. Technické praktikum z elektrotechniky a elektroniky. Olomouc: VUP 2001
  6. FRIEDMANN, Z. Didaktika technické výchovy. Brno: MU 2001
  7. KROPÁČ, J. - KUBÍČEK, Z. - HAJDA, V. Oborové didaktiky. Olomouc: PdF UP 1994
  8. TOLINGEROVÁ, D. Tradiční a netradiční zdroje zvyšování účinnosti výchovně vzdělávací práce. Pedagogika, 1973, č. 6. s. 703-709
  9. STRAČAR, E. Systém a metody riadenia učebného procesu. Bratislava: SPN, 1967
  10. TAKÁČOVÁ, E. Význam hry se stavebnicí. Informatorium, 2000 č. 3-8
  11. MIŠURCOVÁ, V. a kol. Hra a hračka. Praha: SPN, 1980
  12. HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: PORTÁL, 1999
  13. KOŽUCHOVÁ, M. Rozvoj technickej tvorivosti. Bratislava: UK, 1995
  14. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: PORTÁL, 1996

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.