e-Pedagogium 2008, 8(4):14-30
INFORMATION RESOURCES SIGNIFICANCE IN RELATION TO THE DIGITAL TECHNIQUE FOR JUNIOR ELEMENTARY SCHOOLS AND MULTI-ANNUAL GRAMMAR SCHOOLS STUDENTS
- Mgr. Vladislav Hodis, Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR, E-mail: VladislavHodis@seznam.cz
Corresponding knowledge is necessary for optimal use of the digital technique. The corresponding observations or information can be acquired from various information resources. Results of the evaluation of selected information resources significance in relation to the digital technique made by students of junior elementary schools and multi-annual grammar schools are presented in the contributed paper. Even another results connected to the mentioned issue are presented in the contributed paper. The conclusion drawn from the analysis of the findings shows that the students of junior elementary schools and multi-annual grammar schools evaluate the significance of the presented information resources in relation to the digital technique in a different way and that information and communication technologies have an important position in the given activities.
Keywords: Information resource, information, digital technique
Published: August 1, 2008 Show citation
References
- GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. a NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2000. 159 s. ISBN 80-85783-28-2.
- CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2006. 200 s. ISBN 80-244-1367-1.
- KritickeMysleni.cz [online]. [2001-] [cit. 2009-04-21]. Dostupný z WWW: <http://www.kritickemysleni.cz/aktuality.php>.
- KROPÁČ, J. K problému uceleného pojetí výuky obecně technických předmětů. e-Pedagogium, 2004, č. I, s. 60-71. ISSN 1213-7758.
- LOUDA, Z. Řešené příklady v systému STATISTICA. 1. vyd. Praha : Česká zemědělská univerzita, Provozně ekonomická fakulta, 2004. 102 s. ISBN 80-213-1239-4.
- ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1998. 178 s. ISBN 80-210-1937-9.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.