e-Pedagogium 2002, 2(2):57-68
Postoje učitelů technických předmětů k pedagogickému vzdělání
- Masarykův ústav vyšších studií ČVUT, katedra inženýrské pedagogiky
Chartered engineers - fresh teachers of technical subjects at different educational institutions gain their technical teachers training in the accredited bachelor program at the Czech Technical University in Prague. The paper offers results of a recent survey in which engineers expressed their opinions on technical teachers training.
Keywords: Pedagogické studium, učitelé odborných předmětů, motivace k pedagogickému studiu, forma studia, obsah studia
Published: April 1, 2002 Show citation
References
- Dobrovská, D.: Psychologie pro techniky. skriptum ČVUT, Praha 2000
- Dobrovská, D., Pokorný, A., Zuna P.: Student's Rating of Instructional Evaluation: A Regular Occurrence or An Obligation? In: Sborník mezinárodního symposia IGIP, Biel 2000
- Žádost o prodloužení akreditace studijního programu 75-07-R "Specializace v pedagogice", obor "Učitelství odborných předmětů", Praha 2001
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.