e-Pedagogium 2002, 2(2):57-68

Postoje učitelů technických předmětů k pedagogickému vzdělání

Dana Dobrovská, Pavel Andres
Masarykův ústav vyšších studií ČVUT, katedra inženýrské pedagogiky

Chartered engineers - fresh teachers of technical subjects at different educational institutions gain their technical teachers training in the accredited bachelor program at the Czech Technical University in Prague. The paper offers results of a recent survey in which engineers expressed their opinions on technical teachers training.

Keywords: Pedagogické studium, učitelé odborných předmětů, motivace k pedagogickému studiu, forma studia, obsah studia

Published: April 1, 2002  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Dobrovská, D., & Andres, P. (2002). Postoje učitelů technických předmětů k pedagogickému vzdělání. e-Pedagogium2(2), 57-68
Download citation

References

  1. Dobrovská, D.: Psychologie pro techniky. skriptum ČVUT, Praha 2000
  2. Dobrovská, D., Pokorný, A., Zuna P.: Student's Rating of Instructional Evaluation: A Regular Occurrence or An Obligation? In: Sborník mezinárodního symposia IGIP, Biel 2000
  3. Žádost o prodloužení akreditace studijního programu 75-07-R "Specializace v pedagogice", obor "Učitelství odborných předmětů", Praha 2001

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.