e-Pedagogium 2002, 2(2):26-33
Creative element in education - electro technical combination box
- Katedra technické a informační výchovy
The modem technical education should accept the reality that the contemporary society is being rapidly transformed into the society of informational and communication technologies. In technical sciences the psycho-motoric skills are of great importance. I deem that the didactic aspect of the development of these skills that is processed by the didactics of technical subjects on the scientific level has a primary position in teaching the laboratory practices electro technical character. Electro technical combination box has anomalous meaning in this education.
Keywords: Creative element in education, electro technical combination box
Published: April 1, 2002 Show citation
References
- Škára, I. Technika a základní všeobecné vzdělání. Brno: MU 1996
- Novák, D. Elektrotechnické stavebnice v technické výchově. Praha: UK 1987
- Křenek, M. - Kotrbová, A. Elektronika v technických pracích 8. ročníku ZŠ. Praha: SPN 1985
- ČERVENKA, J. - JANDA, O. - KŘENEK, M. - ROTHANZL, B. Praktické činnosti - elektrotechnika kolem nás pro 6. - 9. roč. ZŠ. Praha: FORTUNA 1997
- SERAFÍN, Č. Technické praktikum z elektrotechniky a elektroniky. Olomouc: VUP 2001
- FRIEDMANN, Z. Didaktika technické výchovy. Brno: MU 2001
- KROPÁČ, J. - KUBÍČEK, Z. - HAJDA, V. Oborové didaktiky. Olomouc: PdF UP 1994
- TOLINGEROVÁ, D. Tradiční a netradiční zdroje zvyšování účinnosti výchovně vzdělávací práce. Pedagogika, 1973, č. 6. s. 703-709
- STRAČAR, E. Systém a metody riadenia učebného procesu. Bratislava: SPN, 1967
- TAKÁČOVÁ, E. Význam hry se stavebnicí. Informatorium, 2000 č. 3-8
- MIŠURCOVÁ, V. a kol. Hra a hračka. Praha: SPN, 1980
- HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: PORTÁL, 1999
- KOŽUCHOVÁ, M. Rozvoj technickej tvorivosti. Bratislava: UK, 1995
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: PORTÁL, 1996
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.