e-Pedagogium 2002, 2(2):13-18

Dovednost - základní pojem didaktiky technických předmětů

Jiří Kropáč
Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty UP v Olomouci

Building student's skills is one of the most important target of the technical subjects. Paper is focused on the theory associated with the problem of skills mainly from the point of wiew of its building in general technical subjects.

Keywords: Student's skills, knowledge, classification of skills, didactics of technical subjects, general technical skills.

Published: April 1, 2002  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kropáč, J. (2002). Dovednost - základní pojem didaktiky technických předmětů. e-Pedagogium2(2), 13-18
Download citation

References

  1. KAŠPAR, E. Kapitoly z didaktiky fyziky. 1. vyd. Praha : Stát. pedag. nakl., 1960.
  2. ŠVEC, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-70-2.
  3. MOŠNA, F. aj. Didaktika technické výchovy. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1992. 298 s. ISBN 80-7066-608-0.
  4. CHLUP, O., KOPECKÝ, J. aj. Pedagogika. 2. vyd. Praha : Stát. pedag. nakl., 1965.
  5. FURMANEK, W. Kluczowe umiejetności ogólnotechniczne. In XIV. DIDMATTECH 2001. Radom : Politechnika Radomska, Wydzial Mechaniczny, Wydzial Nauczycielski, Instytut technologii eksploatacji - Radom, 2001, s. 337 - 344. ISBN 83-7204-221-7.
  6. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 1. vyd. Praha : PORTÁL, 1995. ISBN 80-7178-029-4.
  7. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1993. 113 s. ISBN 80-210-0210-7.
  8. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha : ISV nakladatelství, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1.
  9. NEZVALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele: Část první - Kapitoly z obecné didaktiky. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 1995. 104 s. ISBN 80-7067-490-3.
  10. MOJŽÍŠEK, L. Vyučovací metody. 2. vyd. Brno : Univerzita J. E. Purkyně, 1985. 171 s.
  11. MOJŽÍŠEK, L. Didaktika. Teorie vzdělání a vyučování. 1. vyd. Brno : Univerzita J. E. Purkyně, 1988. 216 s.
  12. MOŠNA, F. a RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. 1. vyd. Praha : Pedagogická fakulta UK, 1996. 96 s. ISBN 80-902166-0-9.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.