e-Pedagogium 2010, 10(3):114-123 | DOI: 10.5507/epd.2010.039

Elementary School Teacher (Will Not Go Unrecognised)

Jarmila ©»astná
Mgr. Jarmila ©»astná, Ústav pedagogických věd, Fakulta humanitních studií UTB, nám. T. G. Masaryka 1279, 760 01 Zlín, e-mail: happy.jarka@seznam.cz

This paper deals with different definitions of teachers, as the definition of a "good" teacher. The author presents various results of research (e.g. which character features elementary school pupils, students of pedagogic faculty and society apply to an "ideal" teacher, or if the image of teacher is important to his/her elementary school pupils, etc.), presenting results the outcomes from the area of the profession of a primary school teacher.

Keywords: Teacher, pupil, elementary school, research

Published: June 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
©»astná, J. (2010). Elementary School Teacher (Will Not Go Unrecognised). e-Pedagogium10(3), 114-123. doi: 10.5507/epd.2010.039
Download citation

References

  1. HOFERKOVÁ, S., ©«ASTNÁ, J. Vlastnosti "ideálního" učitele základní ąkoly očima ľáků, studentů pedagogických fakult, učitelů základních ąkol a veřejnosti. In KASÁČOVÁ, L. [ed.] Učiteµ pre ąkolu 21. storočia: Zborník z vedeckej konferencie s medzinárodnou účas»ou. [CD-ROM] Banská Bystrica : PdF UMB, 2009. s. 163-169. 487 s. ISBN 978-80-8083-823-2.
  2. KALHOUS, Z., OBST, O. Didaktika sekundární ąkoly. Olomouc : PdF UP, 2003. ISBN 80-244-0599-7.
  3. KASÍKOVÁ, H., VALI©OVÁ A. a kol. Pedagogické otázky současnosti (Učební text pro studenty učitelství). Praha : ISV, 1994. ISBN 80-85866-05-6.
  4. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MARE©, J. 2003. Pedagogický slovník. 4. aktual. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
  5. SPILKOVÁ, V. a kol. 2005. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.
  6. SAMPSONOVÁ, E. 1996. Jak si vytvořit působivý image (Krok za krokem k úspěąné kariéře). Praha : Management Press, 1996. ISBN 80-85943-08-5.
  7. ©IMONÍK, O. 1995. Začínající učitel. Brno : MU, 1995. ISBN 80-210-0944-6.
  8. ©«ASTNÁ, J. Postavení učitele Z© v současné společnosti. Olomouc, 2006. 83 s. Diplomová práce na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého na katedře pedagogiky s celoąkolskou působností. Vedoucí diplomové práce Michaela Práąilová.
  9. VA©UTOVÁ, J. Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha : UK PdF, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2.
  10. VA©UTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
  11. WALTEROVÁ, E. 2001. Proměny funkcí ąkoly a role učitelů v kontextu vzdělávací reformy. In Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém - 1. díl: Sborník z celostátní konference. Praha : PdF UK, 2001, s. 9-18. ISBN 80-7290-059-5.
  12. In:http://www.novinky.cz/domaci/192126-deti-se-msti-ucitelum-na-internetu-je-vulgarne-hodnoti.html.
  13. In: http://www.cvvm.cas.cz/upl/zpravy/100819s_eu80829.pdf.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.