e-Pedagogium 2010, 10(3):26-37 | DOI: 10.5507/epd.2010.032

Czech Teachers and the Hasner Law

Tomáš Kasper, Dana Kasperová
doc. PhDr.Tomáš Kasper, Ph.D., PhDr. Dana Kasperová, Ph.D., Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie, tomas.kasper@tul.cz, dana.kasperova@tul.cz

The article speaks about the response of the Czech teachers to the Hasner School Law of 1869. The theme is embedded in a wider political, historical and pedagogical context.

Keywords: Hasner Law, Czech teachers, Czech Teachers' Association, national question and the educational system, national identity,Germanization, Posel z Budče

Published: June 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kasper, T., & Kasperová, D. (2010). Czech Teachers and the Hasner Law. e-Pedagogium10(3), 26-37. doi: 10.5507/epd.2010.032
Download citation

References

  1. Posel z Budče 1870-1876
  2. HROCH, V. Na prahu národní existence. Praha : Mladá fronta, 1999.
  3. EFMERTOVÁ, M., SAVICKÝ, M. České země v letech 1848-1918. I. díl. Praha : Libri, 2009.
  4. KOŘALKA, J. Češi v habsburské říši a v Evropě 1815-1914. Praha : Argo, 1996.
  5. KŘEN, J. Dvě století střední Evropy. Praha : Argo, 2005.
  6. ŠAFRÁNEK, J. Vývoj soustavy obecného školství v království českém od roku 1769-1895. Praha : F. Kytka, 1897.
  7. ŠAFRÁNEK, J. Školy české. Praha 1894.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.