e-Pedagogium 2005, 5(2):42-54

Teachers' assistance to pupils with insufficient knowledge of the instruction language

Jitka Kropáčová
PhDr. Jitka Kropáčová, katedra pedagogiky PdF UP v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

The paper deals with the problems of pupils in bilingual environments who have insufficient knowledge of the instruction language. The quantitative Q-method procedures were used to gather findings that can enable teachers to assist pupils in such situations.

Keywords: Bilingualism, language skills, communication, educational methods, teacher-pupil relation

Published: April 1, 2005  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kropáčová, J. (2005). Teachers' assistance to pupils with insufficient knowledge of the instruction language. e-Pedagogium5(2), 42-54
Download citation

References

  1. KRAUS, B. Výchova ve společenských proměnách na počátku nového století. Pedagogika, 2003, roč. 53, s. 253-267. ISSN 3330-3815.
  2. Dostupné na URL: http://www.czso.cz/ciz/cizinci.nsf/i/počet_cizincu_v_cr, staženo dne 14. 1. 2005.
  3. Dostupné na URL: http://www.czso.cz/ciz/cizinci.nsf/i/popis_aktualniho_vyvoje_pocet_cizincu_v_cr, staženo dne 14. 1. 2005.
  4. Hermann, E. Bilingualism and Codeswitching. Berlin: Freie Universität und TENEA Verlag für Medien, 2000. ISBN 3-932274-32-6.
  5. CHRÁSKA, M. Metody sběru a statistického vyhodnocování dat v evaluačních pedagogických výzkumech. 1. vyd. Olomouc, Votobia Praha, 2003. 198 s. ISBN 80-7220-154-6.
  6. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
  7. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 1998. 257 s. ISBN 80-7067-798-8.
  8. JEDLIČKOVÁ, I. Obecně pedagogické souvislosti humanistického modelu pregraduální přípravy učitelů. In Trendy technického vzdělávání 2004. Olomouc: UP, 2004, s. 185-188. ISBN 80-7220-182-4.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.