e-Pedagogium 2004, 4(2):50-57
A FRAMING EDUCATIONAL PROGRAM AND A GEOLOGY TEACHING AT THE PRIMARY SCHOOL AND AT THE FOUR-YEAR GRAMMAR SCHOOL
- Katedra přírodopisu a pěstitelství Pedagogické fakulty UP
This article tries to inform about an on-coming framing educational program for a primary school education and a grammar school education in light of geology teaching. It solves problems of the present state of the geology teaching at the referenced schools and confronts it with a integration this subject to an educational field calling "Man and a nature" in the framing educational program. It deas with intersubject relations between the geology and ather science subjects, too. The article tries to rewiew a force of an integral approach to the geology teaching.
Keywords: Geology teaching, framing educational program, primary school, grammar school, teaching integration, educational field, intersubject relations
Published: April 1, 2004 Show citation
References
- Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání - první pracovní verze [on line]. c2004, poslední revize 23. 4. 2004. Dostupné z: <http://www.vuppraha.cz/index>.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - třetí pracovní verze [on line]. c2004, poslední revize 23. 4. 2004. Dostupné z: <http://www.vuppraha.cz/index>.
- Standard vzdělávání ve čtyřletém gymnáziu. Praha : Fortuna, 1999, 47 s.
- Standard základního vzdělávání. Praha : Fortuna, 1999, 55 s.
- Vzdělávací program Základní škola. Praha : Fortuna, 1998, 336 s.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.