Možnosti uplatnění e-learningu v pedagogické přípravě učitelů technických předmětů
- Katedra inženýrské pedagogiky, Masarykův ústav vyšších studií ČVUT
When we implement e-learning in studies, not only technologies, but especially pedagogical and psychological values have to be taken into consideration. That is the only way we can assure the quality of education. The paper reflects prospects and limits of using e-learning in technical teacher education.
Keywords: E-learning, technical teachers´ education, teachers of technuical subjects, pedagogical and psychological values.
Published: February 1, 2003 Show citation
References
- BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání (Théories contemporaines de l´education, 3. édition. Ottawa : Agence d´arc 1993). Praha : Portál, 1998
- DOBROVSKÁ, D., ANDRES, P. Postoje učitelů technických předmětů k pedagogickému vzdělání. e-Pedagogium (on-line), 2002, roč. 2, č. 2. [cit. 2003-4-9]. Dostupné na www: <http://epedagog.upol.cz/eped2.2002/clanek07.htm>. ISSN 1213-7499.
- DOBROVSKÁ, D. MĚŘIČKA, J, POKORNÝ, A. Výuka humanitních předmětů na ČVUT. Referát konference IGIP, Karlsruhe 2003
- KIRKWOOD, A., PRICE, L., RAE, S. The Changing Landscape for Learners and Learning: What do we know about students´ and experiences of ICT for learning? Přednáška na konferenci SHRE : New Students, New Learning. Glasgow, 2002
- SAK, P. Proměny současné mládeže. Petrklíč, 2000
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.