e-Pedagogium 2002, 2(88):5-8

Prekoncept jako východisko práce učitele

Ivana Brtnová-Čepičková
Katedra primárního vzdělávání, Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta

Rozvoj vzdělávacích potencionalit studujících v kombinované formě studia vyžaduje odlišné prostředky a postupy. Studující akceptují zejména praktická ověřování vyučovacích postupů - pedagogické experimentování. Zaváděním praktických aktivit umožňujeme studujícím ověřovat modely, v tomto případě model konstruktivistický, v praxi.

Keywords: studentovo pojetí výuky, řízení kurikula, vyučovací postupy, pedagogické experimenty, prekoncepce

Published: December 1, 2002  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Brtnová-Čepičková, I. (2002). Prekoncept jako východisko práce učitele. e-Pedagogium2(Suppl. 1), 5-8
Download citation

References

  1. DOULÍK, P., ŠKODA, J, MÜLLEROVÁ, L. Diagnostika prekonceptů v práci učitele. In.: Sborník příspěvků z 10. mezinárodního teoreticko-metodického semináře Quo vadis výchova. Iuventa: Bratislava 2001.
  2. GAVORA, P. Naivné teórie dieťaťa a ich pedagogické využitie. Pedagogika, 42, 1992,č.1, s.95-102.
  3. MAREŠ, J., OUHRABKA, M. Žákovo pojetí učiva. Pedagogika, 42, 1992, č.1, s.83-94. Go to original source...
  4. MÜLLEROVÁ, L. Řízení kurikula. Ústí n. Labem: UJEP, 2000. ISBN 80-7044-316-2.
  5. NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc: UP 2000. ISBN 80-244-0208-4
  6. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU 1998. ISBN 80-210-1937-9

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.