e-Pedagogium 2002, 2(4):92-98

Zásada názornosti a tvořivost v technicky zaměřených předmětech

Lenka Partíková
Katedra technické a informační výchovy

The creative abilities, the endowment and the talent are the richest sources of today´s society. We can´t forget the development of students´ creativity. At the problem I have focused on the fundamental illustration, the inventiveness and the creativity and their relationships.

Keywords: Illustration, inventiveness, creativity, pedagogical creativity, technical creativity.

Published: August 1, 2002  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Partíková, L. (2002). Zásada názornosti a tvořivost v technicky zaměřených předmětech. e-Pedagogium2(4), 92-98
Download citation

References

  1. Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 1998. 178 s. ISBN 80-7067-920-4
  2. MIŠURCOVÁ, V., FIŠER, J., FIXL, V.: Hra a hračka. 2. vyd. Praha : SPN, 1980. 144 s.
  3. SPOUSTA, V. Hra jako prostředek rozvoje tvořivosti dítěte. Tvořivost v práci učitele a žáka. 1. vyd. Brno : Paido, 1996, s. 61-63. ISBN 80-85931-23-0
  4. PETROVÁ, A. Tvořivost v teorii a v praxi. 1. vyd. Praha : VODNÁŘ, 1999. 169 s. ISBN 80-86226-05-0
  5. SERAFÍN, Č. Kreativní prvek ve výuce - elektronické stavebnice. e-Pedagogium (on-line), 2002, 2. [cit. 2002-11-28]. Dostupné na www: <http://epedagog.upol.cz/eped2.2002/clanek04.htm>. ISSN 1213-7499. Tištěná forma ISSN 1213-7758

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.