e-Pedagogium 2004, 4(1):114-120

Využití mikroskopů ve výuce přírodopisu na základních školách

Olga Vránová
Katedra přírodopisu a pěstitelství Pdf UP

V článku jsou uvedeny poznatky o významu a využití mikroskopů v hodinách přírodopisu (zejména v laboratorních pracích) v 6. - 9. ročníku základní školy. Je zde naznačeno, jakým způsobem jsou prezentovány základy mikroskopické techniky v osnovách a používaných učebnicích přírodopisu. Průzkum ve vybraných školách na Olomoucku ukazuje, jak se práce s mikroskopem realizuje v praxi.

Klíčová slova: Mikroskop, přírodopis, náměty na mikroskopování, laboratorní práce

Usage of microscopes in biology teaching

This article contains knowledge concerning importance and usage of microscopes in biology lessons (sixth - ninth year of primary education). I described how curriculum and schoolbooks recommend to use microscopes in lessons. My research in different primary schools in Olomouc region shows how it is in reality.

Keywords: Microscope, biology, suggestion for microscoping, laboratory praktice

Zveřejněno: 1. únor 2004  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Vránová, O. (2004). Využití mikroskopů ve výuce přírodopisu na základních školách. e-Pedagogium4(1), 114-120
Stáhnout citaci

Reference

  1. CÍLEK, V., MATĚJKA, D. a kol. Přírodopis IV. Praha : Scientia, 2000. 135.
  2. ČERNÍK, V., BIČÍK, V., MARTINEC, Z. Přírodopis 3. Praha : SPN, 1998. 80.
  3. ČERNÍK, V., MARTINEC, Z. Přírodopis 1. Praha : SPN, 1999. 103.
  4. ČERNÍK, V., MARTINEC, Z., BIČÍK, V. Přírodopis 2. Praha : SPN, 1999. 127.
  5. ČERNÍK, V., MARTINEC, Z., VÍTEK, J. Přírodopis 4. Praha : SPN, 1998. 87.
  6. DOBRORUKA, L. J., CÍLEK, V. a kol. Přírodopis I. Praha : Scientia, 1997. 127.
  7. DOBRORUKA, L. J., GUTZEROVÁ, N. a kol. Přírodopis II. Praha : Scientia, 1998. 152.
  8. DOBRORUKA, L. J., VACKOVÁ, B. a kol. Přírodopis III. Praha : Scientia, 1999. 159. Přejít k původnímu zdroji...
  9. JURČÁK, J., FRONĚK, J. a kol. Přírodopis 6. Olomouc : Prodos, 1997. 127.
  10. JURČÁK, J., FRONĚK, J. a kol. Přírodopis 7. Olomouc : Prodos, 1998. 142.
  11. KANTOREK, J., JURČÁK, J. a kol. Přírodopis 8. Olomouc : Prodos, 1999. 127.
  12. KVASNIČKOVÁ, D., FAIERAJZLOVÁ, V. a kol. Ekologický přírodopis 8. Praha : Fortuna, 1999. 128.
  13. KVASNIČKOVÁ, D., JENÍK, J. a kol. Ekologický přírodopis 6. Praha : Fortuna, 1997. 136.
  14. KVASNIČKOVÁ, D., JENÍK, J. a kol. Ekologický přírodopis 7. 1. část. Praha : Fortuna, 1997. 94.
  15. KVASNIČKOVÁ, D., JENÍK, J. a kol. Ekologický přírodopis 7. 2. část. Praha : Fortuna, 1999. 77.
  16. KVASNIČKOVÁ, D., JENÍK, J. a kol. Ekologický přírodopis 9. Praha : Fortuna, 1999. 111.
  17. ONDRIŠ, L. Školská biologická technika. Bratislava : UK, 1992. 99.
  18. PAZOUREK, J. Pracujeme s mikroskopem. Praha : NTL, 1975. 216.
  19. STOKLASA, J. a kol. Seminář a praktikum z přírodopisu. Praha : SPN, 2001. 88.
  20. STOKLASA, J. a kol. Testy a laboratorní práce z přírodopisu. Praha : SPN, 2002. 93.
  21. Vzdělávací program Obecná škola. Praha : Portál, 1996. 474.
  22. Vzdělávací program Národní škola. Praha : SPN, 1997. 162.
  23. Vzdělávací program Základní škola. Praha : Fortuna, 1998, 336.
  24. ZAPLETAL, J., JANOŠKA, M. a kol. Přírodopis 9. Olomouc : Prodos, 2000. 95.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.