e-Pedagogium 2004, 4(1):99-106
Does the teachers accept personal computer?
- Katedra matematiky PdF UP v Olomouci
The contribution is intent on problems of relation between teacher and computer. Teacher is one of the most important factors of successful implementation of ICT in the basic school. The contribution is focused on a primary school lessons of mathematics.
Keywords: Teacher, Computer, Primary school, Mathematics
Published: February 1, 2004 Show citation
References
- BRDIČKA, B. ICT a kvalita výuky. Internet : ČeskáŠkola (on-line), 2002. Dostupné na WWW: http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=100630&CAI=2131.
- ČERNOCHOVÁ, M. Využití počítače při vyučování. 1. vydání. Praha : Portál, 1998. 165 s. ISBN 80-7178-272-6
- HAUSNER, M. Rozhovor na dálku: Počítače a internet v britském školství. Internet : ČeskáŠkola (on-line), 2002. Dostupné na WWW: http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/AR.asp?ARI=2442&CAI=2131.
- PRŮCHA, J. Učitel. 1. vydání. Praha : Portál, 1998. 158 s. ISBN 80-7178-621-7
- UHLÍŘOVÁ, M. Počítač a matematické myšlení. In : Podíl matematiky na přípravě učitele primární školy. Olomouc : Vydavatelství UP, 2002, s.196-200. ISBN 80-244-0440-0
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.