e-Pedagogium 2017, 17(3):100-110 | DOI: 10.5507/epd.2017.040

Elektronická platforma pro vývoj didaktických pomůcek: Pomůcka pro rozvoj předmatematických představ

Karel Čermák
Ing. Karel Čermák, Katedra aplikované elektroniky a telekomunikací, Fakulta elektrotechnická ZČU, Univerzitní 26, 306 14 Plzeň, E-mail: cermakk@kae.zcu.cz

This paper shows a part of results of an interdisciplinary doctoral thesis that was written in University of West Bohemia, Faculty of Electrical engineering. The thesis deals with the Embedded platform for didactical aids development that could be used in field of didactical reeducation and pedagogical diagnostics. One of the aids was build and its contribution to praxis was verified by the experimental research. This shows that the embedded platform could be used in future didactical aids projects.

Keywords: embedded platform, electronic teaching aids, didactics, reeducation, diagnostics, specific learning disabilities, pre-mathematical imagination, preschool-age

Published: September 1, 2017  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Čermák, K. (2017). Elektronická platforma pro vývoj didaktických pomůcek: Pomůcka pro rozvoj předmatematických představ. e-Pedagogium17(3), 100-110. doi: 10.5507/epd.2017.040
Download citation

References

  1. Čermák, K. (2016). Embedded platforma pro vývoj didaktických pomůcek. Plzeň: Elektrotechnická fakulta Západočeské univerzity v Plzni.
  2. Gajzlerová, L. (2014). Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy. Brno: Masarykova univerzita. Go to original source...
  3. Polakovič, P. & Vránová, M. (2016). Pedagogický pohľad na edukačný proces podporovaný digitálnymi technológiami. e-Pedagogium 3, 118-126. Go to original source...
  4. Smolíková, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. [online] Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.