e-Pedagogium 2010, 10(89):507-524

On the Way to Fluency. Motivation of Visually Impaired to Improvement in English

Ivan Antov
Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené, Praha 5, Radlická 115

Keywords: English, communication, motivation, family, visually impaired

Published: December 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Antov, I. (2010). On the Way to Fluency. Motivation of Visually Impaired to Improvement in English. e-Pedagogium10(Suppl. 2), 507-524
Download citation

References

  1. Atkinson, John W., Birch, David. An Introduction to Motivation. D. van Nostrand. New York 1970. ISBN 0-442-20367-5.
  2. Canfield, Jack, Wells, Harold Clive. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Portál. Praha 1995. ISBN 80-7178-136-3.
  3. Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy. Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál. Praha 1994. ISBN 80-7367-118-2.
  4. Hovorková, Alena. Vliv faktorů motivace při vyučování cizím jazykům. Autoreferát dizertační práce. České Budějovice 1982.
  5. Mrkvička, Jiří. Člověk v akci. Motivace lidského jednání. Avicenum. Praha 1971.
  6. Patersonová, Kathy. Připravit, pozor, učíme se. Jak vzbudit zájem žáků o učení. Portál. Praha 1996, ISBN 80-7178-102-9.
  7. Řehulková, Oliva, Osecká, Lída. Výkonová motivace ve škole. Psychologický ústav Brno. Brno 1996. ISSN 1211-2631.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.