e-Pedagogium 2010, 10(89):507-524
On the Way to Fluency. Motivation of Visually Impaired to Improvement in English
- Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené, Praha 5, Radlická 115
Keywords: English, communication, motivation, family, visually impaired
Published: December 1, 2010 Show citation
References
- Atkinson, John W., Birch, David. An Introduction to Motivation. D. van Nostrand. New York 1970. ISBN 0-442-20367-5.
- Canfield, Jack, Wells, Harold Clive. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Portál. Praha 1995. ISBN 80-7178-136-3.
- Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy. Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Portál. Praha 1994. ISBN 80-7367-118-2.
- Hovorková, Alena. Vliv faktorů motivace při vyučování cizím jazykům. Autoreferát dizertační práce. České Budějovice 1982.
- Mrkvička, Jiří. Člověk v akci. Motivace lidského jednání. Avicenum. Praha 1971.
- Patersonová, Kathy. Připravit, pozor, učíme se. Jak vzbudit zájem žáků o učení. Portál. Praha 1996, ISBN 80-7178-102-9.
- Řehulková, Oliva, Osecká, Lída. Výkonová motivace ve škole. Psychologický ústav Brno. Brno 1996. ISSN 1211-2631.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.