e-Pedagogium 2010, 10(89):231-241

The specific language impairment from the perspective of speech therapists from special education centres

Barbora Bočková
Katedra speciální pedagogiky PdF MU, Poříčí 7, 603 00 Brno

Keywords: Specific language impairment, special education centre, speech therapist, child/pupil with specific language impairment, speech therapy

Published: December 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bočková, B. (2010). The specific language impairment from the perspective of speech therapists from special education centres. e-Pedagogium10(Suppl. 2), 231-241
Download citation

References

  1. BOČKOVÁ, B. Přístupy speciálních pedagogů k podpoře žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Disertační práce, Brno 2009.
  2. KLENKOVÁ, J. et al. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno, Paido: 2008. ISBN 978-80-7315-168-3.
  3. LOVE, R. J., WEBB, W. G. Mozek a řeč. Praha, Portál: 2009. ISBN 978-807367-464-9.
  4. MIKULAJOVÁ M., RAFAJDUSOVÁ, I. Vývinová dysfázia. Bratislava: 1993. ISBN 80-900445-0-6.
  5. PECH-GEORGEL, C. Approches et remédiations des dysphasies et dyslexies. Marseille, Solal: 2002. ISBN 2-914513-19-4.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.