e-Pedagogium 2010, 10(89):116-126
Dítě s poruchou autistického spektra v raném věkovém období v kontextu rodiny
- Ústav speciálněpedaogogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Keywords: Poruchy autistického spektra, raná péče, rodina, symptomatologie, diagnostika, intervence
Published: December 1, 2010 Show citation
References
- ATTWOD, T. Aspergerův syndrom. Porucha sociálních vztahů a komunikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-979-8.
- BONDY, A., FROST, L. Vizuální komunikační strategie v autismu. Přel. Strnadová I. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2053-1.
- ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. A KOL. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.
- DE CLERG, H. Mami, je to člověk, nebo zvíře? Praha: Portál, 2007. ISBN 978-7367-2355-5.
- DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopaedia Clinica, 2001. ISBN 80902536-2-8.
- GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus- zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7176-856-2.
- HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178303-X.
- HORT, V., HRDLIČKA, M., KOCOURKOVÁ, J., MALÁ, E. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-472-9.
- HOWLIN, P. Autismus u dospívajících a dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-0410.
- HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-8139.
- JELÍNKOVÁ, M. Autismus II. Problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2000.
- JELÍNKOVÁ, M. Autismus III. Problémy s představivostí u dětí s autismem.
- MEZINÁRODNÍ KLASIFIKACE NEMOCÍ - 10. REVIZE. Duševní poruchy a poruchy chování. Popis klinických příznaků a diagnostická vodítka. Praha: Psychiatrické centrum, 2006. ISBN 80-85121-11-5.
- PÁTÁ, P. K., Mé dítě má autismus. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2185-9.
- PEČEŇÁK, J. Diagnostika dětského autismu. In LECHTA, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
- PEETERS, T. Autismus od teorie k výchovně-vzdělávací intervenci. Praha: Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X.
- ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006.ISBN 80247-1049-8.
- SCHOPLER, E., MESIBOV, G. Autistické chování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178133-9.
- SCHOPLER, E., REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1.
- SRBKOVÁ, J. Edukační a terapeutické přístupy k osobám s vybranou duševní poruchou. Olomouc: Univerzita Palackého. Pedagogická fakulta. Katedra psychologie a patopsychologie. Vedoucí práce: Oldřich Muller.
- SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, M., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.
- THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7376-091-7.
- VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 807178-802-3.
- VOCILKA, M. Autismus a možnosti výchovné praxe. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-8580158-2.
- VOCILKA, M. Výchova a vzdělávání autistických dětí. Praha: Septima, 1994. ISBN 8085801-33-7.
- WEBER, D. Der Frühkindliche Autismus. Bern, 1970.
- HOFFMAN, R., G. In Otázky kolem vzniku a léčení autismu. 2008. [cit. 2008-9-05] Dostupné na: http://www.dobromysl.cz/scripts/detail.php?id=1073.
- Historie Jan - Olomouc o. s. 2007 [cit. 2008-25-06]. Dostupné na: http://www.janolomouc.estranky.cz.
- Raná péče. 2009. [cit. 2009-11-30]. Dostupné na: http://www.praha.apla.cz/ranapece/ranapece.html.
- Was ist autistische Störung? Diagnostik. Therapie und Frühförderung… [2009-12-9]. Dostupné na: http://www2.autismus.de/pages/startseite.php.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.