e-Pedagogium 2010, 10(1):110-118 | DOI: 10.5507/epd.2010.012

Biblical and Non-biblical Time Paradigms in Education and Its Multicultural Environment

Cezary Andrzej Mizia
Th.Lic. Cezary Andrzej Mizia, Dr. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, katedra společenských věd, Univerzitní náměstí 1934/3, 733 40 Karviná, Tel: 00420 596 398 266, Fax: 00420 596 312 069.

Příspěvek chce zachytit historicko-antropologickou změnu ve vnímání času v edukační praxi na území dnešní České republiky. Článek se zabývá také vlivem časových paradigmat na vnímaní lidské existence a její smysluplnosti. Časová paradigmata antického a biblického charakteru ovlivňovaly v dějinách postoje k vyučovaní. Antické termíny Chronos a Kairos spolu s lineárním a cyklickým konceptem času vysvětlují možné varianty vnímaní času ve školství. Monochromní a polychromní pojetí času specifikuje jednotlivé kultury a věkové skupiny. Pochopení rozdílů v chápání časových paradigmat napomáhá v zamezení konfliktů a zefektivnění edukace v multikulturním prostředí.

Keywords: Time paradigm, education, biblical time, ancient time, multicultural proceeding

Published: February 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Mizia, C.A. (2010). Biblical and Non-biblical Time Paradigms in Education and Its Multicultural Environment. e-Pedagogium10(1), 110-118. doi: 10.5507/epd.2010.012
Download citation

References

  1. BARTNIK, C. S. Personalizm. 1st ed. Lublin: "O.K." Tomasz Wiater, 2000, 531 pp. ISBN 83-913771-0-5.
  2. BURN, L. Greek Myths. 1st ed. Bath: Sith University of Texas Press, 2002, 80 pp. ISBN 0-292-72748-8.
  3. GOLDFAJN, T. Word order and time in Biblical Hebrew narrative. 1st ed. New York: Oxford University Press, 1998, 169 pp. ISBN 0-19-826953-6. Go to original source...
  4. MIKA, J. Sociální a kulturní souvislostí geneze vzdělávání dospělých-andragogiky. In: Acta Humanica. 2009, no. 3, pp. 71-74. ISSN 1336-5126.
  5. MONTANGERO, J.; CATTIN, J.-P. Understanding changes in time: the development of diachronic thinking in 7 to 12 year old Children. 1st ed. Abingdon: Taylor&Francis, 1996, 195 pp. ISBN 0-7484-0470-8.
  6. PIOTROWSKI, E. Teodramat. Dramatyczna soteriologia Hansa Ursa von Balthasara. 1st ed. Kraków: WAM, 1999, 355 pp. ISBN 83-7097-500-3.
  7. PUTNA, M. C. Česká katolická literatura 1848-1918. 1st ed. Praha: Torst, 1998, 801 pp. ISBN 80-7215-059-6.
  8. STAFFORD, E., HERRIN, J. Personification in the Greek World: from Antiquity to Byzantium. Centre for Hellenic Studies, King's College London Publications no. 7. 1st ed. Aldershot: Ashgate, 2005, 376 pp. ISBN 0-7546-5031-6.
  9. WILSON, M. R. Our Father Abraham: Jewish Roots of the Christian Faith. 1st ed. Grand Rapid-Dayton: Wm. B. Eerdmans Publishing Com. Center for Judaic-Christian Studies, 1989, 338 pp. ISBN 0-8028-0423-3.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.