e-Pedagogium 2008, 8(3):32-42
Functions of "public relations" in the contemporary musical culture
- Mgr. et Mgr. Michaela Vaněčková, Katedra hudební výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Email: michaela.komarkova@seznam.cz
The sphere of culture and artistic production is not ready for competitors' fight with commercial activities and its position is critical in relation to young generations. The methods and strategies of Public Relations can dramatically bring the world of cultural values nearer to the general public.
Keywords: Public relations, culture, art, strategy, preference, mass culture, aesthetics perceptions, virtu
Published: June 1, 2008 Show citation
References
- Adorno, Theodor W., Horkheimer, Max. Dialektik der Aufklärung. Philosophische Fragmente. Leipzig, 1989.
- BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.
- BAČUVČÍK, Radim. Marketingový průzkum návštěvníků koncertů Moravské filharmonie Olomouc. Zlín 2007. (nepublikováno)
- Benjamin, Walter. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, 1935. [cit. 2008-08-11]. Dostupné na WWW: michalrataj.com/vyuka/files/BENJAMIN_um_dilo.pdf
- Giebisch, Roman. Hudební periodika v Čechách, na Moravě a na Slovensku, 1970-2000. Olomouc, Vědecká knihovna. [cit. 2008-08-11]. Dostupné na WWW: http://www.vkol.cz/refer004.htm.
- GREGOR, Vladimír. Československá společnost pro hudební výchovu (1934-1938) a mezinárodní dosah její činnosti. Praha, 1974.
- KOMÁRKOVÁ, Michaela. Financování hudební kultury v Olomouci. Diplomová práce. Olomouc FF, 2007.
- KUNČAROVÁ, Ludmila. Amatérská hudební scéna v Olomouci (Sociologická sonda), bakalářská práce. Brno, 2006.
- Maršík, Josef. Vznik rozhlasové společnosti a zahájení pravidelného vysílání. [cit. 2008-08-11]. Dostupné na WWW: http://www.rozhlas.cz/historierozhlasu/prukopnici/_zprava/434851.
- MUKAŘOVSKÝ, Jan. Estetická funkce, norma a hodnota jako sociální fakty In: Studie z estetiky. Praha: Odeon, 1966. s. 371.
- MUKAŘOVSKÝ, Jan. Význam estetiky. In: Studie z estetiky. Praha: Odeon, 1966. s. 371.
- PETROV, Vadim. Public relations. Praha: PIBS, 2005.
- Poledňák, Ivan. Stručný slovník hudební psychologie. Praha: Supraphon, 1984. s 459.
- SVOBODA, Václav. Základy public relations. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 154 s. ISBN 80-7318-043-X.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.