e-Pedagogium 2007, 7(2):71-77
Some reflections on the teaching methods employed in the course titled 'E-learning for teachers'
- Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D., Odborný asistent, e-learningový specialista, manažer e-learningového vzdělávání, Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta UP v Olomouci, E-mail: kamil.kopecky@upol.cz
- Kateřina Jechová, 4. ročník Učitelství 2. stupně ČJ+NJ, Pedagogická fakulta UP v Olomouci, Absolventka e-learningového distančního kurzu E-learning pro učitele (ELUČ), E-mail: jamaka@post.cz
This paper presents the results of an analysis of a pilot one-semester course titled 'E-learning for teachers' offered at the Faculty of Education of Palacký University, which was based entirely on distance e-learning. The pilot course was designed to determine if e-learning (which places high demands on students' self-discipline, independency, and responsibility) is a form of study that is possible even for fulltime students. Results of the analysis are compared with opinions of the attendees who describe their first experience with online-based e-learning (realized in LMS Unifor).
Keywords: E-learning, distance education, blended learning, effect of study isolation
Published: April 1, 2007 Show citation
References
- KOPECKÝ, K. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex, 2006.
- EGER, L. Technologie vzdělávání dospělých. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005.
- GRIMUS, M. eLearning, eTeaching, eEducation: ein Aspekt einer neuen Lernkultur: Studientext für Europäische Masterstudiengänge : = an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003.
- PRŮCHA, J. Hodnocení kvality a efektivity e-learningového (eL) vzdělávání: výzkumná studie. [Praha]: Národní centrum distančního vzdělávání při Centru pro studium vysokého školství, 2004. 32 l. (PedF)
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.