e-Pedagogium 2004, 4(3):60-75
IDEAS FOR IMPLEMENTATION OF ELECTRONIC SOURCES IN FORMAL AND INFORMAL SYSTEMS OF EDUCATION
- Střední policejní škola MV v Praze
The use of electronic sources to improve education.
The author deals with some possibilities of using electronic sources in the process of in-school and out-school education aiming at its improvement. He describes contemporary possibilities starting from the use of electronic text to implementation of multimedia and electronic discussion in education. Psychological barriers that accompany implementation of modern methods are also mentioned. The author focuses on strengthening the role of a pupil in pedagogical process and on his/her active involvement.
Keywords: Copyright, home page, electronic discussion, electronic technologies, electronic sources, multimedia education, tools, working with electronic text
Published: June 1, 2004 Show citation
References
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2001.
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
- KULIČ,V. Psychologie řízeného učení. Praha : Academia, 1992.
- LUHAN, M. Jak rozumět médiím. Praha : Odeon, 1991.
- MOŠNA, F. Didaktika základů techniky I. Praha : SPN, 1990.
- MOŠNA, F. a kol. Didaktika technické výchovy I. Praha :,1990.
- MOŠNA, F. a kol. Didaktika technické výchovy II. Praha :,1991.
- MOŠNA, F., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : PF UK, 1990.
- RAMBOUSEK,V. a kol. Technické výukové prostředky. Praha : SPN, 1989.
- RAMBOUSEK,V. Funkce technických výukových prostředků ve vyučovacím procesu. In: Didaktická technologie. Praha : Karolinum, 1994.
- SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha: Portál, 1997.
- Zpravodaj - Odborné vzdělávání v zahraničí, NÚOV, Praha 2000 -2003
- Bílá kniha, MŠMT ČR,1991.
- Hamburská deklarace, text, Hamburk 1997.
- Usnesení lisabonské konference, text, Lisabon 2000
- Internet
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.