e-Pedagogium 2004, 4(1):15-21

Classification of electrotechnical brick-boxes into the system of electrobrick-boxes

Jiří Dostál
Katedra technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci

This work creates categories of brick-boxes used in lessons on electricity and it puts them into the terminological system. It presents the position of electrotechnical brick boxes in this system and defines the terms used.

Keywords: Terminology, technology education, electrobrick-box, electrotechnical brick-box

Published: February 1, 2004  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Dostál, J. (2004). Classification of electrotechnical brick-boxes into the system of electrobrick-boxes. e-Pedagogium4(1), 15-21
Download citation

References

  1. NOVÁK, D. Elektrotechnické stavebnice v technické výchově. Praha : PdF UK, 1997. 56 s. ISBN 80-86039-37-4.
  2. HAVELKA, M., SERAFÍN, Č. Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. Olomouc : PdF UP, 2003. 170 s. ISBN 80-244-0692-6.
  3. MOŠNA, Z. a NOVÁK, D. Kategorizace elektrotechnických stavebnic z hlediska technické výchovy. In Výukové programy pro didaktickou techniku v přípravě budoucích učitelů. Praha : UK, 1990. s. 101 - 107. ISBN 80-7066-168-2.
  4. BUCHTELOVÁ, R., CONFORTIOVÁ, H., a kol.: Akademický slovník cizích slov. 1. vyd. Praha : Academia, 1995. 834 s. ISBN 80-200-0523-4.
  5. STOFFA, J. Terminológia v technickej výchove. 2. vyd. Olomouc : PdF UP, 2000. 161 s. ISBN 80-244-0139-8.
  6. Die Patenturkunde - Baustein eines elektrischen Lehrbaukasten. (Phywe Systeme GmbH.). Köln - Marienburg : DR BAUER WULF PATENTANWALT.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.