e-Pedagogium 2003, 3(3)

Jak můžeme podporovat klima třídy

Jana Kašpárková
Katedra pedagogiky UP Olomouc

This article deals with the issue of developing and supporting class climate and learning motivation. It suggests how to develop the class collective and describes the conditions for learning motivation and the Pygmalion-effect principle as a form of support of pupils' learning motivation.

Keywords: Class collective, class climate, learning climate, learning motivation, Pygmalion-effect

Published: June 1, 2003  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kašpárková, J. (2003). Jak můžeme podporovat klima třídy. e-Pedagogium3(3), 
Download citation

References

  1. Akademický slovník cizích slov. II. díl L-Ž. Praha : Academia, 1995. ISBN 80-200-0523-4.
  2. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-083-9.
  3. CHRISTIAN, H. Das Klassenklima fördern. Berlin : Verlag Cornelsen, 2003. ISBN 3-589-21658-1.
  4. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
  5. KRÜGER, H.-H., HELSPER, W. Einführung in Grundbegriffe und Grundfragen der Erziehungswissenschaft. Opladen : Leske + Budrich, 1995. ISBN 3-8252-8092-6.
  6. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995. ISBN 80-210-1070-3.
  7. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ. E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vydání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1.
  8. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.