Seznámení s výsledky výzkumného šetření v oblasti hodnocení fonematického sluchu u dětí s mentální retardací
- Katedra speciální pedagogiky PdF UP v Olomouci
The article introduces outcomes of research undertaken on students with mild and moderate mental retardation at special schools in the Czech Republic.
Keywords: Phonemic awareness, mental retardation
Published: June 1, 2003 Show citation
References
- DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. 2. vydání. Žďár nad Sázavou : Logopedické centrum, 2001. ISBN80-902536-8.
- MATĚJČEK, Z. Dyslexie. 3. upravené vydání. Jinočany : HaH, 1995. ISBN 80-85787-27-X.
- ŠKODOVÁ, E. Hodnocení fonematického sluchu u předškolních dětí. 1. vydání. Praha : Reala, 1995.
- VITÁSKOVÁ, K. Raná intervence u specifických poruch učení ano či na?Aneb reflexe současné diagnostiky a etiologie. In III. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 1. vydání. Olomouc : UP, 2002, str. 79-94. ISBN 80-244-0547-4.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.