e-Pedagogium 2002, 2(88)

Vyšší odpovědnost, aktivita a sebehodnocení studentů na pedagogických praxích

Viera Bebčáková
Fakulta tělesné kultury UP v Olomouci

Na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci došlo k restrukturalizaci organizování pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy. Základní model vyhodnocování výsledků z pedagogických praxí byl rozšířen o dílčí kvalitativní charakteristiky a o větší zapojení praktikantů do vyhodnocování výsledků a do vnitřní evaluace (shodný model byl aplikován i na pracovištích v Prešově, Katowicích a Wroclawi). Od roku 2002 je tento model rozšiřován i na další pracoviště v České republice, Polsku a na Slovensku, kde probíhají obdobné pedagogické praxe. Předpokládáme, že studenti budou stále více zasahovat do přípravy a organizace pedagogických praxí, a to zejména s ohledem na úroveň a pojetí tělesné výchovy na škole a s ohledem na zájmy žáků a předpoklady praktikujících studentů. Paralelně s těmito úkoly bylo otevřeno samostatné diagnostické a poradenské studentské centrum, jež úspěšně urychluje zpětnou vazbu studentům v průběhu a bezprostředně po skončení pedagogické praxe.

Keywords: Pedagogická praxe, evaluace, tělesná výchova, profesní příprava.

Published: December 1, 2002  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bebčáková, V. (2002). Vyšší odpovědnost, aktivita a sebehodnocení studentů na pedagogických praxích. e-Pedagogium2(Suppl. 1), 
Download citation

References

  1. Frömel, K. (2001). Tělesná výchova a sport v systému vzdělávání a výchovy v počátku tisíciletí. Česká kinantropologie, 5(1), 39-48.
  2. Frömel, K., Novosad, J., & Svozil, Z. (1999). Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého.
  3. Graber, K. C. (1995). The influence of teacher education programs on the beliefs of student teachers: general pedagogical knowledge, pedagogical contentknowledge, and teachereducation course work. J. Teach. in Phys. Educ., 14, 155-178. Go to original source...
  4. Rovegno, I. (1995). Theoretical perspectives on knowledge and learning and a student teacher´s pedagogical content knowledge of diving and sequencing subject matter. J. Teaching phys. Educ., 14, 284-304. Go to original source...
  5. Svozil, Z., Frömel, K., & Vašendová, J. (2001). Trendy a rozpory v profesní přípravě učitele. In Sborník příspěvků seminářů Pedagogické kinantropologie (pp. 41-43). Ostrava: Pedagogická fakulta.
  6. Svozil, Z., Vašendová, J., Frömel, K., & Górna, K. (2001). New trends in learning procedures in school physical education. In J. Śleżynski (Ed.), Efekty kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej (pp. 45-50). Katowice: Akademia Wychowania Fizycznego.
  7. Vašendová, J., Frömel, K., Wykrat, J., & Juličková, D. (2001). Individualisation in physical education lessons of gymnastics. In J. Śleżynski (Ed.), Efekty kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej (pp. 155-161). Katowice: Akademia Wychowania Fizycznego.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.