e-Pedagogium 2002, 2(88):140-147
Evaluace na vysoké škole
- Katedra pedagogiky PdF MU v Brně
Příspěvek pojednává o jedné z možností evaluace pedagogické činnosti vysoké školy pomocí hodnocení studentů vysokoškolské výuky a autoevaluací učitelů.
Poukazuje na možné formy studentského hodnocení vysokoškolské výuky a na klady a zápory tohoto hodnocení.
Keywords: evaluace vysoké školy, studentské hodnocení vysokoškolské výuky, posuzovací škály, validita posuzovacích škál, výhody a nevýhody studentského posuzování vysokoškolské výuky, autodiagnostika učitele.
Published: December 1, 2002 Show citation
References
- BERENDT, B. Staff (Faculty) Programmes in Higher Education for Improving Teaching and Learning. ENSDHE NEWSLETTER, 1991, č. 1, s. 1-4.
- BROOKFIELD, S. D. Becoming a Critically Reflective Teacher. San Francisco: Jossey-Bass Publishers, 1995.
- CARROLL, J. A. - POTTHOFF, D. - HUBER, T. Learning From Three Years of Portfolio Use in Teacher Education. Journal of Teacher Education, 47, 1996, č. 4, s. 253-262.
Go to original source...
- Hodnocení vysokoškolské výuky studenty.Sborník referátů celostátní konference pedagogů a studentů VŠ.Brno, MU 1999.
- HRABAL, V.: Jaký jsem učitel? Praha, SPN 1988.
- KON, I. S. Hledání vlastního Já. Praha: Svoboda, 1988.
- KRAUSE, S. Portfolio in Teacher Education: Effects of Instruction on Preservice Teachers´ Early Comprehension of the Portfolio Process. Journal of Teacher Education, 47, 1996, č. 2, s. 130-138.
Go to original source...
- LEWINSON-ROSE, J. - MENGES, R. Improving College Teaching: A Critical Review of Research. Review of Educational Research, 51, 1981, č. 3, s. 403-434.
Go to original source...
- LOUGHRAN, J. - CORRIGAN, D. Teaching Portfolios: A Strategy for Developing Learning and teaching in Preservice Education. Teaching and Teacher Education, 11, 1995, č. 6, s. 565-577.
Go to original source...
- Mareš, J.:Hodnocení kvality vysokoškolské výuky pomocí posuzovacích škál. Studijní texty sv. 27 Praha, ÚRVŠ ČSR 1985.
- Mareš, J.: Studentské hodnocení vysokoškolské výuky. Supplementum Sborníku vědeckých prací LF UK Hradec Králové, 31, 1988, č.4, s. 553-564.
- MAREŠ, J. Studentské posuzování jako jedna z metod hodnocení vysokoškolské výuky. Praha: SPN, 1991.
- MAREŠ, J. Tvorba posuzovací škály pro studentské hodnocení výuky. Alma mater, 4, 1994, č. 4, s. 3-16.
- MAREŠ, J. Nové trendy ve studentském posuzování vysokoškolské výuky. In: CHRÁSKA, M. - KALHOUS, Z. (Red.): Pedagogická evaluace v podmínkách současné české školy. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996, s. 84-89.
- MEDLEY, D. M. - SHANNON, D. M. Teacher Evaluation. In: ANDERSON, L. W. (Ed.). International Encyclopedia of Teaching and Teacher Education. 2. vyd. Oxford: Pergamon, 1995, s. 488-493.
- SILCOCK, P. Can We Teach Effective Teaching? Educational Review, 45, 1993, č. 1, s. 13-19.
Go to original source...
- SIMONS, P. R-J. Metacognitive Strategies: Teaching and Assessing. In: CORTE, E. - WEINERT, F. (Eds.): International Encyclopedia of Developmental and Instructional Psychology. Oxford: Pergamon, 1996b, s. 441-444.
- ŠVEC, V. K novému pojetí pedagogického vzdělávání učitelů vysokých škol. Alma mater, 4, 1994a, č. 1, s. 9-14.
- ŠVEC, V. Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele - módnost, nebo potřeba? Pedagogika, 44, 1994b, č. 2, s. 105-112.
- ŠVEC, V. Studentské hodnocení výuky jako metoda autodiagnostiky učitele. Alma mater, 4, 1994c, č. 4, s. 17-23.
- CHRÁSKA, M. - KALHOUS, Z. (Red.): Pedagogická evaluace v podmínkách současné české školy. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996, s. 96-99.
- ŠVEC, V. Sebereflexe jako nástroj profesionálního (sebe)rozvíjení začínajících učitelů. Pedagogická orientace, 1997, č. 3, s. 2-13.
- ŠVEC, V. - STRÁNSKÝ, Z. Náměty k autodiagnostice a sebezdokonalování pedagogické činnosti vysokoškolského učitele. Brno: Vojenská akademie, 1994.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.