e-Pedagogium 2001, 1(1)

Využití marketingu ve vzdělávání

Eva Francová
FF UP Olomouc

Příspěvek se zabývá využíváním marketingových aktivit a postupů jako prostředku zvyšování kvality ve vzdělávání i zvyšování image vysoké školy. Činnost vysoké školy vychází z potřeb a přání zákazníků - studentů. K efektivnímu uspokojení jejich potřeb (vzdělávacích a informačních) škola směřuje také využitím různých marketingových prostředků mezi které patří i tzv. nástroje marketingového mixu služeb. Konkrétně se jedná o: vlastní službu, jež je poskytována, její cenu - hodnotu, způsob předání a dostupnost služby, komunikační mix vůči studentům i veřejnosti. Dalšími nástroji jsou pak studijní programy, lidé, jenž zabezpečují tyto služby a procesy.

Keywords: vzdělávání, marketing, služba, kvalita, cena, dostupnost služby, komunikační mix, reklama a propagace

Published: February 1, 2001  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Francová, E. (2001). Využití marketingu ve vzdělávání. e-Pedagogium1(1), 
Download citation

References

  1. Horáková, H.: Marketing služeb. In Marketingové aplikace. VŠE, Praha 1998
  2. Svobodová, H.: Základy marketingu II. VŠB-TU, Ostrava 1998

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.