Využití marketingu ve vzdělávání
- FF UP Olomouc
Příspěvek se zabývá využíváním marketingových aktivit a postupů jako prostředku zvyšování kvality ve vzdělávání i zvyšování image vysoké školy. Činnost vysoké školy vychází z potřeb a přání zákazníků - studentů. K efektivnímu uspokojení jejich potřeb (vzdělávacích a informačních) škola směřuje také využitím různých marketingových prostředků mezi které patří i tzv. nástroje marketingového mixu služeb. Konkrétně se jedná o: vlastní službu, jež je poskytována, její cenu - hodnotu, způsob předání a dostupnost služby, komunikační mix vůči studentům i veřejnosti. Dalšími nástroji jsou pak studijní programy, lidé, jenž zabezpečují tyto služby a procesy.
Keywords: vzdělávání, marketing, služba, kvalita, cena, dostupnost služby, komunikační mix, reklama a propagace
Published: February 1, 2001 Show citation
References
- Horáková, H.: Marketing služeb. In Marketingové aplikace. VŠE, Praha 1998
- Svobodová, H.: Základy marketingu II. VŠB-TU, Ostrava 1998
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.