e-Pedagogium 2017, 17(4):29-38 | DOI: 10.5507/epd.2017.050

Děti s orofaciálními rozštěpy ve škole

Miroslav Meier
Mgr. Miroslav Meier, Ph.D., Department of Social Studies and Special Pedagogy, Faculty of Science, Humanities and Pedagogy, Technical University of Liberec, Studentská 2, 461 17 Liberec, Czech Republic, E-mail: miroslav.meier@tul.cz

Příspěvek přináší výsledky výzkumu, který se zabýval problematikou přijímání dětí s orofaciálními rozštěpy v mateřských a základních školách z pohledu rodičů dětí s orofaciálními rozštěpy. Dále bylo zjišťováno, jakou podporu při edukaci v mateřské, resp. základní škole by rodiče dětí s orofaciálními rozštěpy přivítali.

Klíčová slova: děti, mateřské školy, orofaciální rozštěp, podpora, předškolní věk, rodiče, základní školy

Children with Orofacial Clefts in School

The paper presents results of a research that dealt with the issue of acceptance of children with orofacial clefts in kindergarten and elementary schools from the point of view of parents of children with orofacial clefts. In addition, it was investigated what kind of support for education in the kindergarten and elementary school would be welcome by parents of children with orofacial clefts.

Keywords: children, kindergarten, orofacial cleft, support, preschool age, parents, elementary schools

Zveřejněno: 1. prosinec 2017  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Meier, M. (2017). Děti s orofaciálními rozštěpy ve škole. e-Pedagogium17(4), 29-38. doi: 10.5507/epd.2017.050
Stáhnout citaci

Reference

  1. Dvořák, J. (1998). Logopedický slovník. 1st ed. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum.
  2. Jehličková, J. (2015). Metodika práce asistenta pedagoga podpora rozvoje počátečního čtení a psaní u žáků s narušenou komunikační schopností [online]. 1st ed. Olomouc: UPOL. [cit. 16. 11. 2017]. ISBN 978-80-244-4713-1. Retrieved from: http://inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-prurez-06/metodika-prurez-06.pdf
  3. Lechta, V., et al. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1st ed. Praha: Portál. ISBN 80-7178-801-5.
  4. Lechta, V., et al. (2005). Terapie narušené komunikační schopnosti. 1st ed. Praha: Portál. ISBN 80-7178-961-5.
  5. Škodová, E., Jedlička, I., et al. (2007). Klinická logopedie. 2nd revised ed. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-340-6.
  6. Vrbová, R., et al. (2015). Katalog podpůrných opatření dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti [online]. 1st ed. Olomouc: UPOL. [cit. 16. 11. 2017]. ISBN 978-80-244-4676-9. Retrieved from: http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-nks/katalog-nks.pdf

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.